Le tu in tam, le bežno potovanje

Za srčnost ni problem, srčni smo skoraj vsi. Razuma nam manjka.

Koliko denarja naberejo župniki v enem letu?

Objavil Rado, dne 10.11.2007

Pri libertarcu sem sodeloval v diskusiji pa lastnik ni prenesel mojega prispevka,  zato odgovor objavljam tukaj:

___________

Anonimni,

da bi razumel cerkev, moraš vedeti kako poteka tok kapitala. Vedno enosmerno! Iz posamezne župnije v škofije in iz škofije v Vatikan. Nikoli drugače.  In tako že stoletja.  Poglej koliko župniki naberejo iz nabirke.  Za osnovo mojega izračuna je javno priznanje enega  župnika (Tv tednik), da na eno mašo z nabirko dobi 400EUR.

Zdaj pa računaj: 800 duhovnikov x 2 maši dnevno x  365 dni x 400 EUR =  233.600.000EUR v enem letu. 

Zmanjšajmo ta znesek na polovico, če vzamemo da  niso vse župnije tako bogate.  Potem zmanjšanjmo še enkrat še enkrat na polovico, če nimajo vsi toliko maš.(Čeprav je cerkva več, kot tisoč in mnogi župniki mašujejo v večih cerkvah)Torej 233.600.000 EUR :  2  = 116.800.000  :  2  =  58.400.000 EUR 

Letna nabirka slovenske cerkve torej znaša 58 milijonov EUR, po minimalni predpostavki (4x zmanjšano izhodišče). Potem je še cena vsake maše (če pri maši poslušaš, potem lahko slišiš da imajo maše prodane vsaj za pol leta naprej)

17 EUR  x  2  dnevno  x  800 duhovnikov  x  365 dni = 9.928.000 EUR. 

Samo z mašami torej zaslužijo župniki letno,  minimalno (nabirka + cena maše po ceniku)

69 milijonov EUR

Poglejmo še stroške “plač” Dajmo jim torej 1.500 EUR bruto mesečne plače. (800 župnikov x 12 mesecev  x 1.500 EUR)  = 14.400.000 EUR).Od nabranih 69 milijonov EUR odštejemo plače 14.400.000 in dobimo  54.600.000 EUR, ki gredo dalje v škofije. Koliko si tam vzamejo ne vem, vem pa da razlika roma v Vatikan, kajti on je absolutni lastnik vsega cerkvenega premoženja! 

Ne pozabimo.  Brez vsake obdavčitve!

Drugih prihodkov RKC tu ne bom analiziral, ampak le naštel. – poroke,

- pogrebi,

- krsti,

- sveta maziljenja,

- dohodki iz posestev in gozdov,

- dohodki iz bank in  

- prihodki iz lastništva, delnice.

- državne subvencije iz več različnih ministrstev.

- dedovanja 

- in drugo

Libertarci,

ki se imate za tako pametne, pojdite računat, kot sem šel jaz, pa boste videli, da je denarja v cerkvi da se ti meša!! Za Karitas seveda Cerkev nič ne da iz svojega. Oni samo organizirajo ločeno nabirko, zastonjske koncerte, prostovoljne prispevke občanov.  Tudi za obnove cerkva so ločene nabirke po fari, pa iz kulturnega ministrstva. 

Ja anonimni, prav imaš Cerkev in komunisti so enaki totalitarci. Le da je cerkev uspešnejša. 

Morebiten napačen izračun lahko izhaja predvsem iz napačnih predpostavk, zato prosim za vaša opozorila.

 ___________________________

Dodano 18. junija 2009,  Vir Finance

Po tem viru sem prišel do podatkov, da slovenska RKC priznava le 12,5  milijona EUR darov vernikov za čas enega koledarskega leta. Pri tem ni jasno, ali imajo v mislih zgolj  nabirke pri mašah in plačilo maš po ceniku, ali pa gredo v ta znesek tudi vsi dohodki iz naslovov pogrebov, krstov (glej zgoraj krepak tisk) ter tudi posebne nabiralne akcije, ki jih ima cerkev, kadar želi obnavljati poslopja.

Škofija

proračun škofije

odst. darov vernikov

znesek od nabirk

Celje

358.000,00

63,00

225.540,00

Koper

1.200.000,00

62,00

744.000,00

Ljubljana

4.700.000,00

50,00

2.350.000,00

Maribor

17.500.000,00

52,30

9.152.500,00

 

 

SKUPAJ

12.472.040,00

 

 

 

  • Share/Bookmark

110 odgovorov v “Koliko denarja naberejo župniki v enem letu?”

  1. Franci pravi:

    Tvoj izračun je že v osnovi napačen , ker se nabirke pobirajo samo ob nedeljah in cerkvenih praznikih..

  2. -=[blogar]=- -=[blogar]=- pravi:

    tudi meni je tale libertarec brisal nekaj postov, ne prenese kritike

  3. Rado Rado pravi:

    Franci,

    če je res kar praviš, potem je napačna moja predpostavka, da je nabirka vsako mašo.
    Bom povprašal – imam enega župnika za teniškega partnerja.

    LP

  4. Konzervatist pravi:

    Izračun je napačen. Zelo. Tudi ni potrebe po protidokazu ker tvoj izračun je že sam po sebi en sam samcat lapsus in PROTISLOVJE. Saj ti ne zamerim. Razmer ne poznaš dovolj. Ampak normalni potem ne pametujemo in ponosno razkazujemo rezultatov v smislu “Lej kak car sem”.
    Osnovo ti je pa vsekakor povedal že Franci.

    Ni pa treba biti genij da vidiš da je tvoja miselnost slovenijo pripeljala že skoraj na rob prepada. Taki kot si ti ste s takim bolnim in sovražnim (sovražni govor?) umom pripeljali slovenijo do 60 letne STAGNACIJE. In potem si upaš soliti pamet? 30-40 letni zaostanek za razvitim zahodom je IZKLJUČNO vaša krivda. Tukaj nimate opravičila. Če si pa ti v mislih pojmuješ kaj drugega in se s tem prepričuješ si pa zelo omejen.
    ah pa kaj: važno da je socialna država kjer prejema cca 300-400k ljudi 350EUR/mesec. Važno da so socialni dodatki :) Narod pa živi od miloščine kar ti dodatki so.

  5. Konzervatist pravi:

    ***************************
    POZIV RADOTU
    ***************************

    Ker vidim da si vsaj tako nadarjen matematik kot dr.Wolfram bi te prosil naslednje: prosim da narediš izračun koliko premoženja je nakradla socialistična klientela od leta 1992 dalje. Od direktorjev v Kučanovem forumu do novodobnih SD podpiralcev z Bavčarjem na čelu (baje da bo tip po prevzemu težak par 100mio EUR). Imej jajca in a) ne briši b) naredi izračun. Še huje je to da to delajo kvazi socialisti. Mislim da je vsakomur jasno da so, še posebej SDjevci navadni fakerji in zavajevalci. Lepo te prosim za izračun

  6. Konzervatist pravi:

    Pa prosim BREZ izmikanja. In ne z raznimi kvazi FDV forami (beri: uporabo dolgovezne retorike).

    Hehe ljudje ki naj bi bili socialisti so največji bogatini ki bi jih ti moral sovražiti a jih podpiraš :)

  7. Konzervatist pravi:

    Še to: če misliš da se da proti taki klienteli ki obvladuje zagotovo 90% slovenskega kapitala enakopravno boriti v medijih (ki so po tvoje na Janševi strani) se pošteno motiš ali pa se delaš nevednega. To bi pa že lahko vedel da kapital uravnava politiko in ne obratno oz. vsaj v precej manjši meri.

    Ja enakopravnost brez meja ;) Ampak v duhu socializma je vse dovoljeno, če je še tako izprijeno (kraja premoženja).

  8. Princ pravi:

    Od kdaj naj bi se za prostovoljne dajatve plačalo davke?

    Nisem še slišal da bi Rdeči križ od prostovoljnih prispevkov plačal davek. V bistvu menda tudi politične stranke od prostovolnih prispevkov ne plačujejo davka.

  9. Rado Rado pravi:

    Dobrodošli vsi novi debaterji na mojem blogu.
    Vesel sem, da ste me seznanili s podrobnostmi nabirke.

    V tem času sem se pri različnih virih tudi sam prepričal o nabirkah, ali oferjih, kot jim tudi rečejo.
    Ker sam nisem ravno pogost obiskovalec Cerkve, sem uporabil podatke, ki so v javnosti pač bili na voljo. In župnik je dejansko izjavil tisto o 400 EUR.

    Sam sem sklepal še ostalo.
    Tudi sem navedel, da gre za predpostavke. Namesto, da stresate slabo voljo name, mi pomagajte najti prave predpostavke, da bomo skupaj izračunali že enkrat pravi znesek. Da bomo končno vedeli!

    Vzemimo torej le nedelje:
    52 tednov x 800 duhovnikov x 3(maše na nedeljo) x 400 EUR = 49.920.000 EUR. /Zelo blizu prejšnjemu znesku/. Vsekakor se pa potrjuje teza, da se župniki vzdržujejo sami.
    Čeprav je ta ofer, kot so mi povedali, kadar so pogrebi in poroke, tudi čez teden. In v času praznikov. Za veliko noč – mi je povedala moja mama – takrat izginjajo v cerkveni mošnjiček tudi zelo veliki bankovci.

    Ostale prepostavke o ceni maše 17 EUR in drugih prispevkih upam da držijo.

    P.S.
    Blog na temo kraje državnega premoženja pa kar napišite vi in me obvestite. Pridem debatirat na vaše bloge.
    LP

  10. ana pravi:

    Vidim, Rado, da mene ne jemlješ resno.
    Že pred meseci sem ti napisala o tem, kam grejo nabirke od maš.
    In letos so mojemu otroku dvakrat dali maziljenje in povem ti, da nisem niti vprašala, če sem kaj dolžna.
    Ene stvari so pač zastomnj.
    In duhovnik je sam ponudi, da ima mašo za mojega otroka in odklonil je vsako plačilo.

    Rado, saj veš, da si mi simpatičen, toda velikokrat imam občutek, da nekje narediš mejo – čeznjo ne stopiš …
    Ne vem, če kdaj poskusiš razumeti, kar jaz povem … ???

  11. likard37 likard37 pravi:

    Mislim, da tvoja analiza le ni tako mimo, da bi se moral opravičevati. Posebno bi bilo dobro vedeti kakšni so zneski pri “ofrih”. Tako pri nas imenujejo nabirko , ki jo župnik organizira le nekajkrat na leto za poseben namen in takrat menda v tisti cajni pristane res lepa vsota. Potem bi veljalo omeniti še plačevanje maš. Cena, ki si jo navedel je zelo samo formalna, saj skoraj 100 % verniki za maše prispevajo neprimerno več. To vem iz skoraj prve roke. Če je bila v prejšnji valuti npr maša 1500 sit, skoraj zagotovo ni nobena najsiromašnejša ženica dala pod 5 jurjev, da ne govorim o tistih “tapravih” vernikih, ki si že sedaj želijo rezervirati prostor pri nebeškem oknu. Zelo mi je v oči padel tudi pogost način zbiranja denarja za razne obnove župnišč ali cerkva. V naših krajih vrli far kar lepo pošlje na domove položnice in potem je na vernikih koliko se bojijo zameriti onemu tam zgoraj.
    Seveda bi se še marsikaj našlo ampak bi omenil samo še eno malenkost. Glede na to, da prihajajo božični prazniki, bi veljalo omeniti župnikove obiske in blagoslavljanje domov. Tudi okoli tega so mi omenjali nenavadno zanimive zneske.

  12. Rado Rado pravi:

    Ana,
    dete izgubljeno. Kod hodiš?

    Tisto o namenu nabirke nisem pozabil, vendar da bi verjel v to, bi moral dobiti še veliko drugih potrditev.
    Namreč Cerkev sicer oznanja Evangelij vendar sami duhovniki in škofje ne živijo tistega, kar oznanjajo in to pušča dvom v meni.
    Ne bom ti našteval vse njihove dvojne morale. Z marsičem si se že sama srečala kot mežnarka.
    Zato poskušam sam, po metodi indukcije – od posamičnega priti k univerzalnemu. Moji kritiki, kot konzervativec in ostali mi bodo gotovo pomagali.
    :-)
    LP

  13. ZigaK pravi:

    Pred kratkim sva se z ženo cerkveno poročila – denar, ki ga je treba plačati župnikom za razne dokumente je res minimalen, pa še to nama ni bilo treba plačati vsega.
    Kakor jaz poznam običaje, se za župnikovo plačo zbira samo enkrat na mesec, vsi ostali ofri grejo naprej na škofijo.

  14. bin pravi:

    Inflacija konzerativizma! :)

    Saj si dobro “zajel problem” s temle: /…prosim da narediš izračun koliko premoženja je nakradla socialistična klientela od leta 1992 dalje…./

    Kdo jim je to omogočil, tem “lumpim socialistom”? V prejšnjem sistemu si niso upali tako “z veliko žlico” zajemati.

    Tole me spominja na filozofski problem, ki je bil takole predstavljen: Hodiš po bližnjici proti vrhu hriba, s katerega se po cesti z veliko hitrostjo spušča otrok s kolesom. Očitno so se mu pokvarile zavore, zato ne more zmanjševati hitrosti, temveč vozi vedno hitreje. Prej ali slej ga bo na enem od ovinkov “skipalo”. Prepozen si, da bi stopil na cesto in ga poskusil z rokami ustaviti – ujeti. Edino, kar lahko storiš je to, da mu porineš popotno palico v “špice” kolesa. To ga bo ustavilo, toda tudi zanesljivo bo “pikiral” z glavo po cesti.

    Smeš torej poriniti palico v špice? Kolikšna je pri tem tvoja odgovornost za posledice padca?

    Ne zagovarjam pasivnosti in sem bil tudi takrat, v času osamosvajanja z dušo in telesom v akciji. Toda takrat smo porinili palico! Očitno vsi “pomladniki” in njihovi privrženci niso obvladali situacije v taki meri, da bi preprečili neopravičeno bogatenje. Stari “mehanizmi kontrole” pa so bili ukinjeni.

    Pa še to! Med “klientelo”, ki je obogatela po osamosvojitvi najdeš pripadnike prav vseh političnih opcij. Je bilo pa res po principu “ko pre stigne”, in prejšnji veljaki so bili bliže. Zato so prej prišli! :)

  15. poezija poezija pravi:

    Nikoli ne bom pozabila, ko
    takratni ljubljanski škof in metropolit msgr. dr. Franc Rode med intervjujem na TV Slovence razdelil na prave in neprave. Definicija kdo je kdo menda ni potrebna. In potem se je v mojih očeh začel odvijati protiustavni proces združevanja države in cerkve, zame je to tako kot kak “anšlus” v Vatikan in se res sprašujem, kdo je pravi Slovenec in kdo bi pravzprav moral zaprositi za državljanstvo v Vatikanu. Osebno mi je veroizpoved intimna zadeva in je nikomur ne oporekam. Da pa se siromaši deželo Slovenijo, ki ima toliko problemov socialne narave, in odvaja denar v Vatikan, me pa prav zaboli. Res ne vem kaj bo božja dobrota z vsem tem imetjem. Menda mi ne bo kdo zabrusil, da je Vatikan reven, saj gre za eno največjih kapitalističnih institucij svetovnega formata. In pojma nimam zakaj katoliška hirarhija potrebuje toliko bogastva in ga brezvestno jemlje tudi od najrevnejših.
    Če bi na tak način zbran denar prišel v Sloveniji do ljudi, ki ga res potrebujejo, bi kmalu bili država, ki bi bila lahko zgled v celem svetu.
    Pa za to ne potrebujem nobenega izračuna.
    Pa sploh nisem kak hud ateist, da ne bi kdo mislil, samo tovrstna institucionalnost me zelo moti, verjetno zato, ker kot ekonomist vem kaj kapitalizem je.
    Dan reformacije bi moral imeti posebno vsebino.
    Cerkev bi se morala učiti skromnosti, ponižnosti in dobrote. Potem bi ji človek z veseljem kaj dal, če bi res skrbela za ljudi, ki to potrebujejo.
    To, da človeka čim prej spraviš v Nebesa ni nobena skrb, ne od države ne od cerkve. Obe potrebujeta žive “vernike”, če smo že pri tem, zato bi obema koristilo nekaj več poštenosti. Saj se ne da ničesar skriti, učinki obeh institucij so transparentni…edino rešene duše težko preštejem.

    lp Nevenka

  16. ana pravi:

    Rado, lep pozdrav od “izgubljene” duše! :-)

    Poezija in Rado!
    V Vatikan, direktno tja, gre ena sama nabirka na leto, to je tako imenovan “Petrov novčič”, ker je ravno na praznik sv. Petra in Pavla, 29. junija.

    In glede tega, koliko se nabere na ta dan:
    Mnogi verniki gredo v cerkev le takrat, ko je “mus”. Praznik sv. Petra in Pavla ni zapovedan, če pride na delavnik, ni zelo veliko ljudi v cerkvi. Torej je tudi tistih, ki kaj dajo, manj.
    (Sicer je to dan, ko podeljujejo škifje mašniško posvečenje.)

    Cerkev teh rednih prihodkov nima tako zelo veliko.
    O zaokroževanju vsote (subvencije za mašo) navzgor ne vem, verjamem pa, da je marsikje tako, seveda po lastni presoji.

    Moji otroci plačajo v zvezi z veroukom natančno toliko, kot stanejo knjige in zvezki.
    Vem, da morajo v nekaterih župnijah plačati tudi napr. pgrevanje veroučilnice, recimo 10 ali 20 evrov za šolsko leto.

    To so pogosto individualne odločitve posameznikov.

    Koliko moram kot človek, ki hodi v cerkev, res dati?
    Če dam za mašo, je pač namenjena tista namenu, ki ga imam jaz.
    Vendar mi za mašo ni nujno dati nikoli.
    V pušco mi ni treba dati nikoli.
    V naši župniji nimamo nobenih žegnov stanovanj, domov. Torej tudi ta denar odpade.
    Kmalu bo Miklavž. Otroke lahko prijavim, za “skromno darilo” (tako piše v oznanilih, ponavadi dajo kakšno jabolko, nekaj orehov in fig, pa par bonbonov ali čokolado) ni treba prispevati nič.
    Oratorij, ponudba v počitniških dneh, en teden poleti, pozimi tri dni. Tukaj animatorji in pater delajo z otroki, se igrajo, rišejo, ustvarjajo v raznih likovnih tehnikah, pripravijo dramsko delo, včasih kam grejo, poleti morda na bazen … To recimo stane 20 evrov za prvega otroka, za drugega polovično, za tretjega je zastonj.
    Otroci pevci in ministranti grejo lahko za 6 dni poleti na morje, plačajo po kakšnih 10 evrov – morje je darilo za sodelovanje med letom.

    Druga stvar je pa to, če se morda čutiš dolžan kaj dati.
    Ali če imaš občutek, da se nekaj spodobi dati. Kot priti kam na obisk, ko morda ne upaš priti brez “česa konkretnega”.

    Verjamem, da je neprijetno, če “moraš” dati, posebno če težko daš ali če imaš občutek, da tvoj dar ne bo koristno porabljen.

    Lp!

  17. ana pravi:

    Poezija!
    Pravi in nepravi?
    Zanimiv izraz, se pa vse lahko jemlje relativno. S kakšnega stališča pravi, nepravi?

    Zanimivo je, da smo politično levica in desnica.
    In da je levica (roka)svoj časveljala za tagrdo, desnica pa za talepo.
    Toda če hočemo dobro delati, potrebujemo obe roki!!! Tako levo kot desno.
    O tem veliko razmišljam ob teh volitvah.
    Recimo, da ima levica nove ideje, desnica pa ohranja stare. In če skupaj predelamo vse to, premislimo, potem lahko marsikaj dobrega nastane. Ne delamo zaletavo novo novo, pred tem ali hkrati rušimo vse, kar že je … Temveč spoštljivo na marsikakšnem trdnem temelju delamo novo naprej … Zakaj bi vse staro porušili? Ohranimo raje lepote preteklosti! Kultivirajmo vse skupaj!

  18. likard37 likard37 pravi:

    ga. Ana,

    očitno je, da je cerkev lahko tudi gonilo družabnega in kulturnega življenja, da je lahko tam veliko solidarnosti in pravzaprav tudi do sedaj nisem dvomil v to. Vendar pa so tukaj kar velike razlike. V mojem kraju v zadnjem času vlada kar veliko navdušenje. Prišel je mlad župnik, ki je menda zagnan, prijazen in zanimiv. Menda pravim zato, ker se sam ne udeležujem (več)teh stvari. Sem se pa udeleževal pred leti. Sicer tudi takrat nisem bil kaj prida vernik, me je pa še dodatno zelo odbijal odnos takratnega župnika, ki je zelo očitno in zelo nespretno delal velike razlike med nami in tistimi “boljšimi” kristjani. Glede na to, da je bil gospod čez vse meje materialistično naravnan, si lahko sami mislite kateri so bili tisi.

  19. poezija poezija pravi:

    @ Ana: No, očitno je potrebna definicija, ker pri tej izjavi ni bilo prav nič relativega, samo dve kategoriji sta bili.Gospod Rode je Slovence razdelil na prave Slovence – vernike, in neprave Slovence -nevernike. Te besede so bile zame prava razsvetlitev.

    Nisem se ukvarjala ne z levico ne z desnico, pač pa z naivnostjo ljudi, ki prostovoljno odvajajo denar v Vatikan, namesto, da bi ostal v Sloveniji, kjer je bil zaslužen in kamor spada.
    Nevenka

  20. poezija poezija pravi:

    @Ana, kapital se ne obnaša tako kot si ti napisala, tako se obnašajo kapitalske drobtinice, tiste, do koder seže povprečen vernikov pogled.
    lpn

  21. ana pravi:

    Poezija, ja, res je, kot praviš; le jaz sem pogledala na zadevo relativno.
    Izjava Rodeta, če je taka, kot praviš (verjamem, da je, samo slišala je nisem neposredno), je za moj občutek ali štorasta in pa neresnična s stališča vsebine teh besed, saj ne morem sprejeti misli, da so verniki pravi, neverni pa nepravi.
    To je poenostavljeno.

    Lp!

  22. ana pravi:

    Likard!
    Ja, ko slišim za položnice, ki jih ponekod delijo za obnovo župnišča ali cerkev … Ni mi všeč ta način, čeprav je morda tudi nekaj logike: da pač prispevaš za stvari, ki jih uporabljaš …

    Me zaboli, ko vidim “vdovine novčiče”, ki imajo veliko vrednost – verjamem – pri Bogu, toda le tam …
    Vem, da mnogi dajo od tega, kar potrebujejo – in res je, da marsikakšen duhovnik živi daleč od revščine oziroma uboštva (recimo, da je revščina stanje, v katerega si prisiljen, uboštvo pa izrani način življenja).

    Meni odebno ni bilo všeč, ko je nekdo rekel, da duhovniki tudi potrebujejo dobre avtomobile zaradi lastne varnosti.
    Seveda. Za lastno varnost in varnost drugih vsi potrebujemo dobre avtomobile. Poznam družine, ki se tlačijo v nikakršne avte.
    Kot da za njih je pa vse dobro.

    Kot da pri njih “lastna varnost” ne pomeni toliko kot pri nekaterih …

    Rekla sem že tudi, da imajo duhovniki privilegij, praktično vsak dobi službo (v kateri res ne zasluži kaj dosti) in tudi stanovanje. No, toda recimo, da je to druga zgodba, ki ne spada pod ta naslov.
    Lp!

  23. vlatka vlatka pravi:

    jaz vem le to, da dobi za eno mašo cca 30 €, plus naborke…, zato pa se vsako župnišče prenovi, takoj, ko se “popi” zamenjajo….

  24. Branč pravi:

    “ofer” ni obvezen. Dvakrat letno ko grem k maši, se spomnim, kako župnika hvalijo otroci, kako veliko naredi za kraj in kako dober skrbnik zgodovinskega spomenika je, kamor spada cerkev. In curnem. ;)

  25. Rado Rado pravi:

    Seveda nič nimam proti, če nabirajo. Kar naj! Le naj se ne delajo uboge in naj ne čakajo na državni denar.

    Resnica je ta, da se duhovščina skozi nabirke sama vzdržuje, skozi posedovanje kapitala pa je nedvomno močno profitabilna.

    Torej RKC uživaj svoje življenje, vendar proč od državnih jasli!

  26. MG pravi:

    Rado, tale tvoj zapis me je kar malo zbodel. Najprej narediš nekakšen “poznavalski” izračun, potem ti dajo nekateri dejstva, ki se močno razlikujejo od tvojih, pa se zagovarjaš, da se pravzaprav nisi tako zelo zmotil.

    1. Nabirke so samo ob nedeljah in praznikih. Ofer je morda trikrat na leto ali pa še to ne.

    2. Nihče te nič ne sili, da moraš kaj dati. Če daš, daš, če ne daš, pač ne daš. Sam sem prepričanja, da če dam komu kaj denarja, moram vedeti kam gre. Zato v cerkvi ne dajem ne v pušico in ne v ofer. Pa me zato nihče ne gleda prav nič postrani.

    3. Kamorkoli greš moraš vse plačati. Zakaj bi ti cerkev nudila storitve brezplačno? Meni se zdi prav, da ker se v našem kraju gradi cerkev, da tudi jaz nekaj prispevam k temu. Zakaj ne, saj bom tudi jaz porabljal te prostore.

    4. V cerkvah pobirajo pušico le ob nedeljah in nekaterih praznikih. Med delovniškimi mašami tega ni.

    5. Vsak duhovnik nima treh maš ob nedeljah, še manj dve med tednom na dan. Če bi hotel dobiti kolikor toliko pravilni izračun, bi moral za to vzeti število župnij, pogledati podružnice v župniji, ter ugotoviti koliko maš se opravi vsako nedelje v vseh. V vsaki cerkvi namreč niso vsako nedeljo tri maše. Ponekod samo dve ali pa samo ena.

    6. 400€ je zelo pavšalna ocena. Ponekod se nabere 400€, marsikje pa ne. Je pa zagotovo kakšna župnija, ki dobi tudi več.

    7. To, da gre denar v Vatikan ne drži ravno. Vsaka župnija je samostojna enota in ne plačuje “davka” Vatikanu. Če župnija gradi, si mora sama zagotoviti sredstva in ne bo tega plačal Vatikan niti škofija. V najboljšem primeru bo škofija darovala nekaj denarja župniji.

    8. Govoriti pavšalno o bogati cerkvi je nesmisel. Nekatere večje župnije omogočajo lagodnejše življenje župnikom, druge revnejše pa pač ne.

    9. Tvoji izračuni pokažejo okoli 50 miljonov evrov prihodkov iz nabirk. Ok, saj je veliko. Ampak za tako veliko organizacijo kot je Cerkev to ni tako hudo velik prihodek. Zakaj te ne zbode to, da gre premoženje najbogatejšega Slovenca proti miljardi evrov. Mar ni to veliko? Je to pravično, da si lahko nekdo tako veliko nagrebe?

    10. ŠE bi lahko našteval, pa je nesmisel. Dokler boste ljudje tako vsepovprek in apriori obtoževali Cerkev marsičesa, se nam vsem skupaj slabo piše.

    Sam hodim v cerkev, pa me nihče nič ne sili. Ničesar kar sam nočem, ne počnem. Nihče me zato ne gleda postrani. Delam in živim po svoji vesti. Če se mi zdi spolnost pred poroko normalna, je to to. Briga me kaj si o tem misli Cerkev. Če se s čim ne strinjam, pač tega ne upoštevam.

  27. katarina katarina pravi:

    MG: ne hodiš samo ti v cerkev in ni res, da te nihče ne sili, da moraš karkoli dat.

    ko sem hčeri nesla h krstu sem MORALA plačat krst, MORALA kupit svečo in še nek spomine in MORALA plačati delo župnika. vse na roke, seveda, brez računa in potrdila.

    tudi maše se MORAJO plačat, ni nič zastonj.

    in ko sta moji hčeri hodili k verouku sem MORALA plačevat ogrevanje učilnice

  28. ana od srca pravi:

    Katarina!
    Maše ti ni treba plačat. razen če želiš, da je po tvojem namenu. Si lahko prisotna pri katerikoli maši, če hočeš.
    Ponavadi ob krstu damo nek prispevek, navada je, da dajo botri. Naslednji mesec bo krščen otrok, ki mu bom botra. Po moje je to navada, nič drugega. Otroka bi ti krstili tudi, če ne bi nič dala.
    Če si svečo kupila, si jo imela potem, to ja spada h krstu. Kot paše k poroki poročna obleka ali pa šopek.

    Dovolj pogosto hodim v cerkev, da vem, da mi ni treba dajati skoraj nič, če nočem. Plačati veroučne stvari, ogrevanje … to je kakor kje …

    Sicer sem pa o tem pisala že zgoraj.
    Vse dobro :-)

  29. katarina katarina pravi:

    ana: jasno, da se plača mašo, ki je dana v namen. se pa ponekod plačujejo še vedno sedeži v klopi. ne več povsod, kje pa še in to je bil spet kr en dohodek, a ne.

    svečo je treba kupit točno tisto, ne kr eno in tista, ki jo je treba kupit, ni poceni, a ne.
    krst je treba plačat, ni vprašanje ali ja ali ne. sicer pa … ne hodite samo nekateri k mašam in ne poznate samo nekateri detajlov.

    moj prispevek, ki je prav tako dvignil veliko prahu:
    http://katarina.blog.siol.net/2007/11/06/kako-bogata-je-sencurska-fara/

    in tale, ki je opisuje ravno obratno situacijo
    http://katarina.blog.siol.net/2007/09/05/cerkev-ima-veliko-denarja-vse-fare-pa-pac-ne/

  30. MG pravi:

    @Katarina
    Prav je, da če nekaj hočeš, da plačaš za to. Nihče te pa ne sili, da svojega otroka krstiš. Nihče te ne sili, da to storiš. Če pa to storiš, pa jasno ne mora biti zastonj. Krst je malenkosten strošek drugače.
    Če hočeš, da se maša daruje po tvojem namenu jo plačaš. Če prideš kadarkoli k maši jo pač ne plačaš.
    Se ti zdi prav, da tvoj otrok hodi k verouku in zato nič ne prispevaš. Če ti je težko plačat krstne stroške, če ti je težko plačat mašo, ki se daruje po tvojem namenu, če ti težko plačati za ogrevanje, pač tega ne vzameš in ne plačaš.
    Vem pa, da večina župnikov nikoli ne dela problemov, če gre za socialno ogroženo družino.

    Sveča pa je za krst nujno potrebna. Na tebi je kakšno boš imela in koliko boš dala zanjo. Če je vse v redu, morajo biti pri krstu prisotni vsi simboli od bele oblekce, do sveče itd…Če gre za krst v sili ni potrebno niti to.

  31. MG pravi:

    @Katarina
    Sedeži v klopi se plačujejo zaradi ljudi in ne cervke in župnikov. Župniki se menjajo, ljudje ostajajo in hočjo met svoje sedeže. Gre za star običaj in nekateri pač ne morejo brez tega. In niti ne moreš rečt, da je tega veliko. Pomojem lahko na prste ene roke našteješ cerkve kjer se to še dela, pa še to je kje v kakšnih rovtah, daleč od civilizacije.

    Sveče NI potrebno kupiti točno tisto. Lahko je kakršnakoli. Če ti pa duhovnik ponudi, da ti jo on zrihta, je pa to njegova dobra volja in tvoja lenoba, da jo vzameš.

  32. katarina katarina pravi:

    MG: seveda je prav in nimam nič proti, da se vse to računa, AMPAK … NAJ SE MI IZSTAVI RAČUN. A NE.

    jaz moram vse plačat iz svoejga žepa z denarjem, od katerega plačujem davke in prispevke (in ki grdo tudi za zavarovanje duhovnikov), on cerkve pa dobim vse BREZ RAČUNA, torej NA ČRNO.

    sama na črno ne smem delat, ker se tovrstno delo preganja, CERKEV PA LAHKO. zakaj že???

  33. MG pravi:

    @Katarina
    To, da je brez računa je kriva država in ne cerkev. Cerkev temu reče prispevek in to jo opere pred državo. Če boš ti opravljala svoje storitve in boš rekla, da če hočjo dat naj dajo prispevek, ti ne bo nihče težil. Četudi boš imela priporočene cene. Tako to je. Če država ne zna pobrati denarja, je to njen problem.

  34. katarina katarina pravi:

    ah dej no, MG, ne nakladaj. dobro veva oba, da ni govora o tem al hočjo dat al ne, ampak MORAJO dat, če hočjo hodit v cerkev in bit del “občestva”. to so PRISILJENI prispevki, cerkveniki pa vedno, kadar se dvigne glas, da je treba te prispevke obdavčit, zlobirajo do nezavesti, samo, da se to ne zgodi.

    zakaj jaz ne hodim v cerkev? zato, ker me goljufi in manipulatorji ne morejo učit poštenega življenja.

  35. ana od srca pravi:

    Katarina!
    En prispevek na tvojem blogu sem prebrala. Več zdajle ne utegnem.
    Imam sicer tebe v svojih povezavah, vendar te ne uspem redno brati. Vendar si sploh nisem predstavljala, da hodiš v cerkev!
    Sama hodim, toda šla sem skozi ogromno kriz.
    Tako da zdaj grem res zaradi sebe in svojih in ne zaradi župnika ali ker bi se spodobilo ali kaj takega.
    Cerkev ni popolna, ni je pa treba gledat tako zelo skozi denar. Tako mislim. Vem sicer, da je v kakšnih vaških župnijah bolj izpostavljeno to, koliko naj bi kdo dal, ko se spomnijo na nek nov projekt. Res, zna biti včasih neprijetno.
    Toda jaz na to nisem več pozorna, Cerkev mi pomeni čisto druge reči.

    Računi?
    Ja, včasih tudi v šoli kaj plačam in ni računa. Hodim k zobarci, ki mi da račun, pa ga menda nimam za kaj porabiti … Potem mi je vseeno, če papirja nimam, ena šara manj.

    Lepo bodi!
    :-)

    Če bi jaz v cerkvi ne videla lepih reči, bi pač šla …

  36. Rado Rado pravi:

    MG,
    Najprej se ti moram zahvaliti, ker si vsaj kolikor toliko odgovoril sistematsko. In ne kar povprek, kot večina drugih komentatorjev.

    Seveda je moj izračun sestavljen iz znanih podatkov (število cerkva in število duhovnikov) ter iz predpostavk (število maš in število nabirk, oziroma oferjev – jaz tega ne ločujem, ker pač gre v obeh primerih za prostovoljni prispevek, ki pride v sistem RKC). Zaradi tega gre pri izračunu v določeni meri tudi za ugibanje*. Torej dopuščam tudi možnost, da se motim.

    Ker zdaj nimam časa ponovnega detajlnega izračuna (predlagam, da ti storiš ti, ker si očitno insider) bom svoj prvotno dobljeni znesek zmanjšal za korekcijski faktor 8. Torej, 233.600.000EUR / 8 = 29.200.000EUR + 9.928.000 EUR (cena maš po ceniku) = 38.428.000.
    Torej župniki sami nakasirajo minimalno 38.428.000EUR. Za plače pa porabijo vsega 15 milijonov evrov.

    Moja poanta je v tem, da se cerkvena duhovščina lahko živi sama in ni potrebno, da država kakorkoli sodeluje pri tem. Drugače bom pa z veseljem polemiziral s tabo, še posebej v točkah 7, 8 in 10.

    *Imam tudi kar dosti lastnih izkušenj z nabirkami. Nekaj let sem bil trgovski potnik in sem pogosto videl kolikšno količino drobiža so župniki ob ponedeljkih nosili v bližnje trgovine s prošnjo, da bi ga prodajalke zamenjale za bankovce. Šlo je za zavidljive številke! In to brez bankovcev, ki jih pač ni bilo treba zamenjati.

    Katarina!
    Ana je bila mežnarca in si od tebe najbrž ne bo pustila soliti pameti. :-)

    MG
    Prispevek seveda ni obvezen, ampak marsikateri mežnar ti tako dolgo maha s tistim žakeljčkom pred nosom, da nekaj vendarle moraš dati.

  37. MG pravi:

    @Katarina
    To, da je brez računa je kriva država in ne cerkev. Cerkev temu reče prispevek in to jo opere pred državo. Če boš ti opravljala svoje storitve in boš rekla, da če hočjo dat naj dajo prispevek, ti ne bo nihče težil. Četudi boš imela priporočene cene. Tako to je. Če država ne zna pobrati denarja, je to njen problem.

    In ja…Meni tudi zobar ne da računa. Pa sem bolj prisiljen it k njemu kot v cerkev.

  38. MG pravi:

    @Rado

    Zaradi mene naj mežnarček kar maha, pa mu ne bom dal, če ne bom hotel. Ampak pri svojih 25ih letih tega še nisem doživel, pa v cerkev hodim že odkar sem se rodil…

    Meni je to jasno. Če nekaj hočem, bom plačal. Če nečesa nočem, pač ne bom plačal.
    A je to težko razumeti? Zakaj date v pušco, pol pa jokate, ker ste dali? Zakaj nosite otroka h krstu, potem pa jokate, ker ste mogli to plačat? A mislite, da je bilo včasih drugače? Včasih so še več denarja znosili v cerkev ljudje, pa se ni nihče pritoževal.

    Če meni ni všeč LDS, pač ne bom hodil tja po njihove usluge in za to tudi ne bom plačeval. Tko pač je…

  39. katarina katarina pravi:

    ampak zobar ti ga po zakonu mora dat, župnik pa ne, a ne.

    tudi pri popoldanki obrti je treba izstavljat račune in ne ponavljaj svojih odgovorov, ker sem že prvič prebrala.

    cerkeve pred državo to opere … ??? in TAISTA cerkev uči POŠTENOST, RESNICOLJUBNOST, ODKRITOST. o majko moja … ti kar hodi v cerkev, tam ste vsi sebi enaki. no, večinoma.
    če krade cerkev, pa dajmo še mi. al kako gre to?

  40. MG pravi:

    Cerkev izkorišča luknje v zakonu. Od kdaj je to nepošteno in kaznivo?Zobarja opravičuješ, pa krši zakone in zares pobira denar od ubogih ljudi.
    Nikjer nisem rekel, da če krade cerkev dajmo pa še mi. Vsi v življenju gledamo, da pridemo čimbolje skozi. Če nam rata najti luknje v zakonu, je to še toliko boljše. Od kdaj je to nepošteno?

  41. ana od srca pravi:

    Ne vem, ali se nanaša name ali ne, toda jaz NIČ ne kradem – čeprav imam verjetno mnogo manj kot marsikdo …

    Resnicoljubnost? Vedno govorim odkrito, sicer pri Dajani ne bi pisala nekaterih stvari. In sploh.
    Odkritosti je več vrst. Taka, ki me hoče potolči in narediti neumno, do take mi ni.

    VEM, da VEDNO lahko najdemo ogromno stvari, ki so nam všeč, ki nas povezujejo. Meni gre za to. Iščem to … In pogosto se umaknem …

    Rado, lp! Mežnarca, hi hi. Ja, tukaj nekaj časa. Ampak pušce nisem nikoli pobirala.

    Vsem vse dobro! :-)
    Iščimo dobre stvari!

  42. katarina katarina pravi:

    ana, ne leti nate, leti na cerkev, ki to uči ljudi, sama pa dela drugače.

    MG: star si 25 let? no, pri teh letih je meni kapnilo, kam hodim ob nedeljah in kakšna golazen se zbira v cerkvah. na zunaj lepi, na noter gnili. poznam vse preveč katolikov, ki bi jim jezus sam poslal metek v čelo. pa so v cerkvi kot pavi. fej in fuj, z njimi ne bi sedela niti stala v cerkvi.

    evo, ana ve zakaj hodi v cerkev. zase. ampak to, ana, kar najdeš v cerkevi, najdeš tudi v gozdu na sprehodu sama s seboj.

  43. ana od srca pravi:

    Katarina!
    Ko sem bila zelo jezna (je bilo nekajkrat v različnih mojih obdobjih), sem rekla, da ga bom kar izobčila iz Cerkev – verjetno si lahko misliš, da je najbrž bil razlog …
    Zdaj pa skušam videti to, kar je vredno … nekatere stvari skušam ne videti …
    V nedeljo sem bila zvečer v cerkvi … samo z enim otrokom, večjim … šel je naprej, kot ponavadi … jaz pa sem se spravila čisto skrajno v kapelo, tako da sem bila kolikor mogoče sama, tega sem si želela. Poleg tega sem bila tako zaspana, da sem si dovolila steber za hrbtom … in malo sem tudi kinkala.

    Bila sem sama s seboj (imam zelo težke čase, že mesece dolgo) in s svojim Jezusom … In še nekaj pesmi, ki so jih zapeli mladinci, se me je zelo zelo dotaknilo.
    In obhajilo vse bolj doživim. Živega Jezusa.

    Bila bi na izgubi, če ne bi šla tja.

    Aja, Katarina, veš, jaz sem tudi Cerkev, delček nje … enim sem v vzpodbudo, nekaterim pa v pohujšanje.

    Lepo te prosim, preberi tole:
    http://www.ednevnik.si/entry.php?w=odsrcadosrca&e_id=49965

    Glej, taki ljudje so tudi Cerkev! PROSIM, preberi!

    Z ljubeznijo, Ana :-)

  44. Rado Rado pravi:

    Hm Katarina,

    izgleda da ne ti in ne jaz kaj posebej ne ceniva cerkve. :-)

    Ni mi pa jasno, zakaj hudimana si potem silila svoje otroke k veronauku?

  45. katarina pravi:

    rado: nisem jih jaz silila, moji mami na ljubo (ker je bla čist prihično uničena, ker nisem hotla tega naredit) sem hčeri krstila in sta celo nekaj let hodili k verouku. nekaj let pa zato, ker mi je bilo na koncu res dost tega terorja cerkve in sta se sami izpisali.

    cerkve kot ustanove ne cenim in ne spoštujem, spoštujem pa jezusov nauk in vaskogar, ki po njem živi. ampak cerkev ne in me ne bo nihče prepričal, da ja. sem bila predolgo del nje.

    ana: sem prebrala. takih ljudi skoraj ne najdeš v cerkvi, najdeš jih … kaj pa vem kje. te najdejo sami, se mi zdi.

  46. ana od srca pravi:

    Katarina, hvala, zelo sem vesela, da si to naredila!
    Mislim, da je bila Angelca Kotnik tako dobra zaradi žive vezi s Kristusom. A ni kaj dosti govorila, bila pa je vsak dan pri maši.

    Vse dobro! :-)

    In Rado, hvala za prostorček tukaj, čeprav ni čisto na temo! :-)

  47. MG pravi:

    @Katarina
    Če si pustila, da je lahko mati pri teh letih vplivala nate je potem to tvoj problem. Zakaj za to kriviš Cerkev. Mami te je silila k tem na vse mogoče načine in ko očitno ni šlo drugače je pritisnila na psiho. Če se pustiš temu, ne moreš potem kriviti Cerkve.
    Dovolj sem star, da se sam odločam. Stari so me vzgojili kot so me. Delam kar hočem in se odločam po svoji vesti.

    KAr se pa tiče Cerkve pa ja. Vodijo jo ljudje, zato ima velike pomankljivosti. Iskati moramo pa dobre stvari. Sam se ne oziram na Cerkev, oziram pa se na vero..In to je to, kar ljudje rabimo…

  48. bin pravi:

    Samo eno vmesno vprašanje.

    Na tole: /… Sedeži v klopi se plačujejo zaradi ljudi in ne cervke in župnikov. …/

    Torej se ponekod spet (ali še?) “kupujejo” sedeži v cerkvi? Kako je potem s tem plačanim sedežem? Sme nanj sesti kdo drug, če ni “lastnika” ob začetku obreda? Ali smo se že vrnili v tiste čase, ko je raja stala ob praznih sedežih, in poslušala “levite” zaradi slabega obiskovanja cerkve?

    Tako stanje v obdobju pred drugo svetovno vojno, je tudi botrovalo razkolu med “proletarci” in “pobožniki”. Tistemu razkolu, ki je prizadejal toliko gorja v tistih časih. Na obeh straneh!

  49. ana od srca pravi:

    Bin!
    Morda še velja to kje v vaseh … Vem, ko pridem v rojstno vas, da pomislim v cerkvi, aha, mamim sedež je bil v 6. vrsti na levi in atov v desti na desni. Strogo moško – žensko. In se spomnim, ko smo bili pri maši tam na “najinem” koncu, so se moji otroci posedli kar nekje, potem so se pa domačini smejali, ker so naši sedeli tam, kjer naj bi sedeli otroci nasprotnega spola. Hecno, kaj.
    Spomnim se, da je nekdo v starih časih prodal kravo, da si je kupil zic v cerkvi. In po več destletjih je novi župnik tisto klop premestil v drugo cerkev! In ta človek je bil zelo prizadet! Klop je jemal v resnici kot lastno. Ga kar razumem.

    Vse dobro! :-)

  50. Rado Rado pravi:

    Kaj slovenska RKC trdi sama o sebi?

    Glej povezavo:
    http://www.siol.net/slovenija/novice/2008/06/skupni_proracun_slovenskih_nadskofij_v_minulem_letu_24_milijona_evrov.aspx

    Me zanima, kaj so dali v proračun in kaj je zunaj njega?!

  51. bostjan pravi:

    v bistvu sploh ni toliko pomembna točna številka koliko zaslužijo, dejstvo je da lahko živijo od tega in da prav nič ne rabijo pomoči države. Pa tudi če jim ne bi šlo, koliko ima cerkev premoženja v Sloveniji??? koliko gozdov je njenih??? Že s tem bi lahko prekleto dobro služili,…
    najbolj da ji damo še blejski otok nazaj, barabe grabežljive

    Mene osebno cerkev že najmanj 10 let ne vidi več in me tudi ne bo nikoli več, vera gor ali dol, tako ali tako je zgrešena in najmanj 50 % zlagana, če že kdo mora v nekaj verjeti, zakaj za vraga ne verjamete vase, ne pa v neko osebo ki je živela dolgo nazaj in vse kar veste o njej je po principu otroškega telefona zapisano, to je namreč sveto pismo, največja prevara ljudi

  52. mica mica pravi:

    Ker so darovi prostovoljni, naberejo točno toliko kot so jim farani pripravljeni dati.
    Nič več in nič manj.
    Zato se mi zdijo seštevki, ki so včasih celo nižji kot je dejanska nabirka, v večini primerov pa daleč od resnice, brez veze in nepotrebni.

  53. Rado Rado pravi:

    Mica in Boštjan.

    Prav tisto, kar sta obadva pravtako ugotovila, me je gnalo k računanju prometa.

    Tudi če predpostavimo, da je realen najnižji izračun, še vedno velja, da cerkev lahko skrbi sama zase. In to je bil moj namen. Cerkev lahko počne kar jo je volja, le proč od državnih jasli jo moramo spraviti.

  54. NoIdentity pravi:

    Prebral sem komentarje in bom podal tudi svoj komentar. Mama mi je že kot otroku dala možnost izbire hoditi k maši, verouku,… In nekaj časa sem tudi hodil k verouku. Dokler nisem pri svojih cca. 7-ih letih nekega dne prišel domov in mamo začel prepričevat, da nej voli Peterleta (očitno so bile takrat volitve). Prav ste prebrali, pri verouku so v času volitev politično usmerjali otroke že v tako rosnih letih in preko otrok poskušali usmerjati tudi straše. Po tistem me mama ni več pustila k verouku. Cerkev (s tem mislim ljudi, ki jo vodijo) sama moralizira, kaj je prav in kaj ne, pa vendar se ponekod ne držijo lastnih pravil, kot je v mojem primeru manipulacija z otroškimi možgani. Od takrat dalje sem ateist (ne absolutni), ne hodim v cerkev, ne plačujem cerkvi, nisem ovca v čredi, ki jo vodijo grabežljivi manipulatorji in moram reči, da živim lepo svobodno življenje. Edino v kar verjamem, sem jaz. Samo tako si urediš življenje kot si hočeš. In imam eno lepših ateističnih lastnosti, t.j. pustim človeku, naj verjame v tisto kar hoče, NE SILIM NOBENEGA v ateizem, tako kot to rada počne večina vernikov… OK to je samo uvod na naslednji komentar :)

  55. NoIdentity pravi:

    Kar se tiče finančnega stanja… Ne vem zakaj je dandanes večina tematik, ki so v povezavi s cerkvijo kot ustanovo, neizmerno bogatenje, če ni nič na tem. Poznam primere, recimo babice mojih znancev, ki dajejo na vsako mašo po 40 €, res je noben ne sili v to, ampak že iz pogovara s tako starejšo gospo lahko ugotoviš, da je totalno zmanipulirana, nima več svojega mnenja, vse kar ji pomeni največ na tem svetu so nebesa. In za to plačuje zajeten znesek. In zato tudi ne verjamem, da dobijo na mašo samo 400€, ker takšnih starejših ženic je po vaseh kar veliko. @MG, komentar na”To, da je brez računa je kriva država in ne cerkev. Cerkev temu reče prispevek in to jo opere pred državo.” Sprašujem se, ali je, glede na to da cverkev tako moralizira, zlorabljanje luknje v zakonu moralno početje? Če ljudje trdo garamo za svoje preživetje, od tega pa imamo močno obdavčene prihodke, se sprašujem, ali smo mi manjvredna rasa, kot “zaposleni” v cerkvi (tako kot v zgodovini)? In še komentar na “Če boš ti opravljala svoje storitve in boš rekla, da če hočjo dat naj dajo prispevek, ti ne bo nihče težil. Četudi boš imela priporočene cene. Tako to je.” NI TAKO! MG ti ki si tako prekleto pameten. Tebi bi svetoval, da si greš malo ogledat zakone o obdavčitvi neobveznih prispevkov s strani fizičnih oseb. Jaz sem si jih (v splošnem 20-50%). Boš presenečen.
    In glede na mojo zgoraj omenjeno izkušnjo, t.j. politično usmerjanje otrok in njihovih strašev pri verouku, se sprašujem, ali je res samo država kriva, da lahko cerkev sprejema neobdavčene prispevke, ali pa ima cerkev tako podporo države samo zato, ker imajo svoje ljudi v politiki? Glede na mojo izkušnjo, verjamem bolj v slednje. In še eno izkušnjo vam lahko povem, ne dolgo nazaj mi je umrla mama. Ko smo bili na maši zanjo, mi je (ker ne vem kako se imenuje oseba, ki pobira prispevke s puščico, jo bom imenoval kar pobiralec prispevkov), pobiralec prispevkov prav nadležno pod nos tiščal puščico, in čakal, da “izplunem” že tist kurčev prispevek. Že tako sem bil v dokaj kritičnem psihičnem stanju, ker je od smrti, pa do maše minilo komaj 7 dni mi tako tiho neobzirno izsiljevanje prav gotovo ni bilo v podporo. Odnehal je šele, ko je videl, da sem na meji, da se mi bo “snelo”.

  56. Jernej pravi:

    Da župnik za eno (1!) mašo zasluži 400 evrov, potem mora imeti ali ogromno župnijo, ali pa je sam škof. Da ne bo pomote. V cerkvi pogosto gledam koliko kdo prispeva v ”pušco” oziroma v ofer. In ni jih veliko ki bi dali več kot 1€. Zdaj pa računaj: naša župnija ima 200 prebivalcev, od tega jih 100 povprečno prihaja k nedeljski maši. če torej vsak prispeva od 0,5 – 1€, potem je največji možen zaslužek našega župnika 100€ na mašo. Ogromno? niti ne če vemo da naši ministri mesečno zaslužijo 1000 in 1000 evrov. Pa še to, ponavadi imajo duhovniki med tednom 1 mašo, samo ob nedeljah 2! In nabirke so samo ob nedeljah. Tudi iz tega je tvoj izračun totalno faliran.
    Da se ustavim še pri drugih prihodkih. Ministrstvo za kulturo, oz zavod za varstvo kulturne dediščine, prispeva pri obnovi cerkve celih 0€ (to vem ker sem nadzoroval papirje pri obnovi), še najrajši bi sami pokasirali.
    Pravtako kot vsi zaposleni si tudi duhovniki plačujejo zavarovanje. Odštej od mesečnih prihodkov še kurjavo, elektriko in vodovod. Koliko mu potem ostane še za druge osnovne življenjske potrebščine?
    In potem se sodniki pritožujejo zaradi prenizkih plač, ker zaslužijo ‘’samo” 3000€ mesečno…

  57. Rado Rado pravi:

    Jernej,

    da sem šel računat, koliko nabere RKC denarja, me je vzpodbudilo
    - stalno cerkveno stokanje glede denarja,
    - veliki zahtevki RKC, glede posestev, gozdov in nepremičnin
    - cerkveni deleži v korporacijah, bankah itd.
    - “vdiranje” cerkve v državo (kurati na račun države, v bolnišnicah, zaporih, na policiji in v vojski).
    - dejstvo, da je cerkev ločena od države.

    Seveda moj izračun temelji na predpostavkah, ki so lahko točne, ali pa tudi ne. Enako kot tvoje Jernej. Tudi za tvojo repliko lahko rečemo, da je totalno falirana. Namreč tudi tvoj poskus izračuna je na nepreverljivih predpostavkah. Saj cerkev nihče in nič ne obvezuje, da bi dajala kakšne podatke o tem. Torej je izračun toliko dober, kot so predpostavke dobre.
    Če bi hotel zares parirati mojemu izračunu, potem bi moral k vsakemu “mojemu” elementu, prirediti svoje videnje stvari, šele nakar bi lahko midva enakovredno diskutirala, kdo od naju ima prav. Napravi to. Napravi svoj izračun! Me zanima in bom prišel diskutirat na tvoj blog.

    Če posamična cerkev ni dobila državne dotacije za obnovo, še ne pomeni, da le-tega država tudi ne daje. Daje pa tistim cerkvam, ki so s strani ministrstva za kulturo, ovrednotena, kot kulturni spomeniki.

    Ofer je seveda lahko tudi nižji od 400 EUR. Lahko je pa tudi mnogo višji. In tudi je, v večjih farah in za razne cerkvene praznike. Zato je tvoj namig o morebitnem nižjem povprečju od 400 EUR po maši, manj verjeten.

    Dajatve cerkvenega osebja me ne zanimajo, saj imamo ustavno ločenost cerkve od države. Zato primerjava s sodniki nima nobene teže. Sodniki so del moje države, cerkvena hiearhija pa je del tuje države – Vatikana, zaradi česar tudi v praksi duhovniki in škofje izvajajo papeževo politiko.
    Prav tako bi se vzdrževanje cerkva in stroški duhovnikov lahko preneslo na dobičke korporacij, ki so v lasti Vatikana.

  58. ana od srca pravi:

    Rado,
    pozdravljen!

    Načelno me bolj malo zanima to, koliko denarja kdo da, sem pa bila bolj pozorna, od kar si imel ti to tematiko.

    In sem poslušala v vaški cerkvi, samo cingljalo je, nežno, bi rekla, da niso padali noter evri.

    Pa sem kasneje bila v mestni, tudi tam je bolj ali manj cingljalo …

    V nedeljo pa sem bila pozorna, ko je rekel naš pater: Hvala vam za nabirko prejšnje nedelje, zbrali smo … hm, koliko?? … 500 ali 600 evrov – povedal je natačno – to je vaša velikodušna pomoč za ljudi v zadnjih neurjih …
    Torej: Ljudje so vedeli za namen in so dali več! Vem, da je bilo tako.

    Vse dobro! :-)

  59. mica mica pravi:

    kadarkoli KAJ dam v puščico, je to izključno MOJ problem. In tudi to, KOLIKO dam in ČE sploh dam.
    KER DAM- TKAO KOT VSAK, KI TO POČNE- P R O S T O V O L J N O.
    pika – amen.
    Kot dam prostovoljno za tiste, ki imajo vleiko manj kot jaz, kot “dam ” prostovoljno svoj čas onim, ki potrebujejo nekoga, da posluša njihove tegobe in težave.
    In zato dobim ošpice in škrlatinko, ko se kdorkoli vtika v tovrstne moje- zelo osebne zadeve

  60. ana od srca pravi:

    Mica,
    tudi jaz tako mislim!

    In nihče mi nič ne reče, ČE/KO jaz ne dam nič! Saj pušca ni vstopnina!

    Rado, velik ofer??? Težko verjamem. Živim v veliki mestni župniji, pa mi je pater že kdaj rekel, koliko je bilo … Pa me tako malo zanima, da pozabim. Vem pa, da pri mašah niso prav veliki zneski.

    Pa pa! :-)

  61. swislar pravi:

    Ravno v nedeljo smo šli v najvišje ležečo vasico na Primorskem, kjer v preranem grobu že 7 let počiva ženina najboljša prijateljica. Cerkvica je manjša, kot je ponavadi v majhnih krajih, in na dan njenega pogreba pred sedmimi leti je bila z vsem zemljiščem naokrog znatno premajhna za vse, ki smo jo spremili na zadnji poti.

    Ob prižiganju sveče sem se spomnil njene pogrebne maše in vseh ministrantov, ki so se prerivali med gnečo in pobirali prispevke.
    Vsem prisotnim je bilo zelo hudo pri srcu, ker je ženska 30-ih let zaradi zahrbtne bolezni zapustila dva majhna otroka, nedokončano hišo, dekan pa je izkoristil priliko ogromnega števila ljudi in pobiral prispevke za cerkev, obnovo in župnišče.
    Meni se je to dejanje zdelo grozljivo, podlo, zajedalsko in vrhunec oportunizma brez primere in tako menim še danes.

    Zakaj na primer dekan ni mogel nabirke spremeniti v zbiranje darov za dva otročička,od katerih je bil eden še v plenicah? Zakaj je podlo izkoristil žalost vseh prisotnih na račun cerkvenega bogatenja? Ne razumem, in verjetno nikoli ne bom….

    Nič nimam proti tistim, ki v “pušci” puščajo denar. To je njihova pravica, v katero se jaz nimam pravice vmešavati.

    Nikoli pa ne bom sprejel trditve, da je cerkev revna.

  62. ana od srca pravi:

    … ko pa slišim za takele brezčutne zadeve, me je pa resnično groza …
    Nekaj podobnega smo doživeli tudi mi ob pogrebu moje mame, no, drugače, toda brezčutno …

    Mi, prosim, lahko namigneš, katara je najvišje ležeca cerkev? Mi smo bili pred kratkim na skrajnem zahodu, v Breginju …
    Lepi, lepi so ti kraji …

    Vse dobro!

  63. ana od srca pravi:

    Swislarju je bilo namenjeno!

  64. swislar pravi:

    ana od srca – ja, ti moram priznati, da mi ni bilo prijetno, ko sem se spomnil na to..
    Glede namiga pa ups, najprej moram vasico zamenjati s planoto. To je Vojskarska planota, cerkvica pa je prav na vrhu “centra”.Vojsko je dostopno iz več strani, najboljša, a še vedno dokaj zavita pot vodi iz Idrije navzgor. Če imaš rada vožnjo po bolj neobljudenih, a zato nič manj lepih poteh lahko greš tudi iz Goriškega konca čez Lokve.
    Ti pa priporočam izlet, ker je v tem obdobju tam zares krasno.
    Vse dobro tudi tebi in tvojim!

  65. bin pravi:

    Pa se poskusimo postaviti v vlogo lokalnega duhovnika, v tem primeru, swislar in Ana.

    Cerkev zahteva vzdrževanje, za katerega praviloma zagotavljajo denar “farani” s svojimi prispevki. Del tega, vsaj za osnovno vzdrževanje gre tudi iz nabirk.

    Kaj naj reče ljudem, ko bo potreboval dodatna sredstva, če pa ni “izkoristil priložnosti” takrat, ko je bilo tam veliko ljudi, tudi tujcev, ki so cerkev samo “koristili”, prispevali pa nič? Ljudje smo čudna in nehvaležna bitja. Tisti običajni vaški duhovniki pa vse prevečkrat “Čedermaci”, razpeti med svojimi predstojniki in “ovčicami”, ter med ustaljeno prakso in (svojimi) moralnimi stališči.

    Kot v vseh drugih “sistemih” ki jih vsaj malo poznam, se tudi v RKC vsi grehi velikih in nepoštenih zvrnejo na pleča zanesenjakov, ki skušajo idejo, v katero verujejo, tudi živeti. :sad:

  66. Rado Rado pravi:

    Zbirni članek o cerkvenem bogastvu: Tu

  67. nevenka nevenka pravi:

    Ja, saj je prav, da se začne brez sprenevedanja pisati tudi o tem.

    In da se enkrat v naši državi, naša država začne držati ustave.

  68. Mičo pravi:

    Saj cerkev ni kriva. Krive so ovčice, t.j. zaplankan folk, ki bi cerkvi daroval tudi ponošene spodnjice samo, samo da bi prišel v nebesa. Očitno je kar nekaj folka, ki je mentalno še v času inkvizicije.

  69. Sara pravi:

    Mene pa zanima,kako lahko veruješ v nekaj kar se ne da dokazati…Recimo da trdno verjamem da bo lep dan.Čakam en dan,dva,tri in glej ga zlomka…Zgodil se je čudež.A to pomeni,da se mi je prikazal bog?

  70. kinkitone kinkitone pravi:

    Sam’ na guob’c!

  71. Rado Rado pravi:

    Mičo,
    jaz ne vidim nobenega problema, če ljudje dajo, kolikor dajo.

    Bolj me moti cerkveno prisesanje na državne jasli. Da si del politike, ali vsa, navsezadnje se je tudi SD – Pahor – strinjala z vatikanskim sporazumom, plačuje podporo s prižnic.

  72. Drago pravi:

    Popolnoma se strinjam s piscem tega pisma. Sicer je res, da se nabirki ne pobirajo vsaki dan ampak glede na povprečje ki ga je vzal in dvahrat prepolovil je zadeva zagotovo precej realna iz. sam bi rekel, da je vsota še višja saj je še veliko praznikov in drugih zadev, ko ljudje prispevajo še bistveno več. JE PA VSE POPOLNOMA RES!!! Denar gre izključno v eno smer in cerkev NIKOLI IN NIKOMUR NIČ NE DA!!! SAMO JEMLJE!!!

  73. nevenka nevenka pravi:

    Jep, tudi Karitas so verniki in ostali dobri ljudje, ne cerkev.

  74. Vito pravi:

    Napaka v izračunu je samo ta, da država plačuje prispevke za vse slovenske župnike. Kar pomeni, da je v resnici nagrabljenega denarja še več. Ja, prav ste slišali in lahko preverite. Vse prispevke za socialno varnost in pokojninsko, … duhovnikom plačuje DRŽAVA SLOVENIJA, ali bolj poenostavljeno plačujete jih VI dragi davkoplačevalci.

  75. Jole pravi:

    Ofer gre definitivno najmanj 4x med tednom (pogrebi, krsti), v soboto pa imajo nekateri maše ko po tekočem traku (poroke..)

    pa pri krstih, porokah pa pogrebih ljudje ne šparajo dosti, ko so čustveno neuravnovešeni.

    Tedensko osnovo na župnika bi lahko vzeli zlahka 10.000 EUR.

    Pa računajte krat 1000 let z obrestnim računom, pa lahko vidite s kakim premoženjem razpolaga cerkev.

    Če je bi jaz (ali kdorkoli) toliko skup nagrabil, bi bil tudi sam sv.Bog.

    Korporacije so lahko ob tem samo mali Kerubički : )

  76. nočni metulj pravi:

    Država smo vsi državljani in prav vsi prispevamo v državni proračun iz katerega se napajajo: vse verske skupnosti…da ne bo pomote ponavljam VSE VERSKE SKUPNOSTI, torej Jole…najdi četico svojih vernikov , ustanovi versko skupnost – pa boš prejemal denar od svojih ovčic takrat, ko boš ti določil ofer in še od države, enakovredno toliko, kot prejema en duhovnik…mogoče se še včlanim v tvojo versko skupnost, če bo recimo glavna dejavnost vera v dober rock & roll, pa delo za zaščito otrok, pa skrb za stare in bolne, pa če boš pripravljen imeti spoved za mene grešnico in me potolažiti, ko bom doma prismodila kosilo,.. potem imaš že enega vernika, ki ti bo zvesto nosil denar , k vsakemu obredu…

    Vito – država plačuje tudi vsem muftijem, pa pravoslavnim popom, pa rabinom, pa evangeličanskim župnikom, pa…kaj vem koliko registriranim “vodjem obredov” verskih skupnosti.. dej bodi drugič natančen… ker jaz sem tudi za to, da se zmenimo,, torej referendum… ali vsem ali nobenemu.. zdej imamo tako urejeno, da vsi dobijo… lahko pa sem zmenimo drugače… če bo folk odločil tako…

    Drago – si volil??? so tvoji na oblasti?.. če so naj uveljavijo tvoje želje, če niso.. več sreče prihodnjič…

    no in kaj moti mene… glede cerkve nič, ker če dam prostovoljni prispevek je to MOJA OSEBNA STVAR, tudi, če potem doma žrem samo še kruh in vodo..,,hm sej mi neb škodlo tudi to, zdej pred poletjem….

    ..moti me, da me država smatra za drugorazrednega državljana, ker :
    - je že moja mama plačevala prispevek za kanalizacijo, plačujem ga jaz, stanujem v Ljubljani, pa še do danes samo plačujem vsak mesec prispevek in 1 x letno kanal doo da naredijo tisto, kar mi država noče , čeprav plačujem..
    - da sem si z odrekanjem kupila bivališče, medtem, ko je moja znanka živela, kot mati samohranilka ( oče otrok je bil prijavljen na drugem naslovu ) in je videla že pol sveta, stanovanje ji je pa dala država za minimalno najemnino
    -da…. uf preveč je tega lahko naštevam cel dan…

    Zakaj se komentatorji spravljate samo na duhovnike, rimokatoliško cerkev?… meni je stvar jasna.. ob zadnjem popisu prebivalstva se je največ ljudi izreklo za to vero… torej največ teh vernikov tudi prispeva v državno blagajno.. torej ker jih je največ, imajo tudi upravičeno največjo možnost odločanja….z enim stavkom.. takšno je življenje v demokraciji:)

  77. Tomaž pravi:

    Ufff :( sem mislil da sem veren, pa vidim da je vsak ateist bolj veren kot jaz.
    Ker sam žal ne morem verjeti, da se lahko cerkev v kateri se nabere naprimer omenjenih 400€ na nabirko, lahko vzdržuje iz teh sredstev. To je čudež! :)
    Da ne bo pomote, v eni mali cerkvici se tak denar nabere mogoče samo za Božič ali veliko noč če se že.

    Torej ali sem premalo veren, ali pa je večina teh kritikov kvazi podjetnikov, ki seštevajo samo promet in odštejejo plačo, da dobijo dobiček?

    Hja, tako je zgledal moj in še marsikateri začetek podjetništva … dokler se ne srečaš z realnimi tlemi.

    Ko bo nekdo tudi odštel sredstva za obnovo in vzdrževanje
    tega bajnega po večini spomeniško zaščitenega imetja bodo “dobički” realnejši. pa še ti bodo zaradi dobrega gospodarjenja in podpore vernikov.

    Verjamem pa tudi, da če bi znali tako gospodariti vodilni v državi, bi se tudi le tej godilo bolje.

    No sej mislim tudi da se ne bi nihče od cerkvenih pritoževal, če bi država vzela cerkve.
    Edino se mi zdi, da bi v takem primeru v kratkem imeli še bogatejšega “Zidarja” in politike, cerkve pa nobene več :S.

  78. Rado Rado pravi:

    Glej zgoraj,
    na konec osnovnega prispevka sem na podlagi vira: Finance, dodal “resnico” o nabirkah, kot jo priznava uradna RKC.

  79. MG pravi:

    @Rado, stari pa kje je tvoj problem?

    Težko spiš, ker nekdo dobi denar? Težko spiš, ker ima sosed boljši avto? Težko spiš, ker ima nekdo drug česar ti nimaš?

    Pa kaj tebe briga koliko denarja cerkev dobi? Kaj tebe briga kaj počne s tem denarjem? Brigaj se za tvoj denar od tvojih davkov, ki ga vsak dan naši vrli politiki in mnogi gospodarstveniki pridno zapravljajo. Za tisti denar te ima brigat….

  80. nocnimetulj pravi:

    Rado…sem prebrala tvoj “dodatek” in v resnici ne vem, kaj te muči.

    Prostovoljni prispevek je darilo, …..te motijo ljudje, velika množica Slovencev, ki darujejo???

    Glede ostalega “zaslužka” cerkve… tam kjer je povpraševanje, je tudi ponudba. Cerkev prodaja svoje storitve, po veljavnem ceniku in kdor želi, lahko te storitve kupi in plača.

    Je pa nekaj zelo pommebno pri “cerkvenih storitvah”, ki se plačajo… če nekdo pride k župniku in mu pove, da ne more plačati, ker bi bilo sicer ogroženo preživetje njega ali njegove družine, imajo duhovniki dovoljenje, da po lastni presoji obred opravijo brezplačno.

    Glede posebnih nabiralnih akcij – pogosto je vaški župnik prvi, ki s tako akcijo reagira na stisko posamezne družine, ki jo je doletela nesreča in ne gre zanemariti delovanja Karitasa…

  81. nevenka nevenka pravi:

    Nočni metulj, kdor se gre pridobitniške dejavnosti v naši družbi mora plačevati davke. Pa ti kaj prodajaj brez njih.
    Nekaj je skrb za dušo, nekaj pa trgovina.
    Ko je bil potres v Italiji, in so ljudje ostali na cesti, ni Vatikana nič ganilo. Berrusconi se je iz njih norčeval. Ja, Karitas nabere pomoč, a ne v cerkvi, spet pri vernikih. Cerkev da od sebe čim manj. Tudi prispevkov za pokojnine duhovnikov ne plačuje tako kot je treba, velik delež mora kriti kar država in vsi državljani, torej tudi neverniki.
    To ni pošteno.
    In ni pošteno, da ima lep del moje domovine v lasti Vatikan, da ne bom razlagala kaj to pomeni za državo v kateri živim…

  82. nevenka nevenka pravi:

    Kar preberi si malo zakonodajo o verskih skupnostih in ustavno načelo o tem kako je cerkev ločena od države.
    In kako je tretirana RKC in kako ostale “enakopravne” skupnosti. Kako je v Janševi vladi enkrat en minister nekaj podpisal, potem malo druga ministrica itd…kako smo dobili državno vero, za katero država plačuje Vatikanu.
    Bog bi moral biti brezplačen.

  83. ana od srca pravi:

    Iz prakse vem, da je duhovnikov dohodek bolj ali manj prispevek za mašo na dan. In to je kaj vem koliko, kakšnih 15 € dnevno. Ob nedeljah je ena maša za vernike, tista ni plačana. Dnevno smejo imeti eno mašo, izjemoma več, ob nedeljah največ tri.

    Verouka recimo ne plačujemo, plačamo je knjige in delovne zvezke. Ponekod plačajo tudi ogrevanje učilnice.

    Prispevki v pušci so namenjeni raznim stvarem, tudi elektriki in drugim nujnim stvarem. To ni duhovnikov denar. Je od vseh, ki hodijo v cerkev, a ne.

    Ofer je redko, dohodek od njega je le enkrat letno namenjen domačemu duhovniku osebno – to je na novo leto (ta praznik ni zapovedan in to pomeni, da ni tako veliko ljudi v cerkvi, sploh pa, ko je po silvestrovanju).

    Tudi Vatikanu je namenjena le ena nabirka, Petrov novčič, to je nabirka na svetega Petra in Pavla, 29. junija (lahko gledate pod prste, koliko bo tedaj padlo v pušco).

    Tudi ta praznik ni “zapovedan”, torej gre v cerkev manj ljudi. No, posvečenja novih duhovnikov so ponavadi na ta dan in mnogi ljudje grejo prav v stolnice.

    Morda se kdaj vsedete med ljudi in poslušate cingljanje, ko ljudje spuščajo denar v pušco, v glavnem cinglja (saj slišim) …

    No, toliko, z zakonodajo se pa nisem ukvarjala.

    Nevenka, kaj hočeš reči s tem, da je cerkveno premoženje od Vatikana?

    Za moje pojme je naše! Slovensko, če je na naših tleh!

  84. nočni metulj pravi:

    Nevenka – tvoj blog je meni zelo ljub še iz časov, ko svojega nisem imela vse pohvale… ampak ne morem povezati tvoje misli – poezijo tam, s tem kar pišeš tukaj, pa najbrž niti nisem prebrala vseh tvojih odzivov

    Prosim razumi vsaj zelo poenostavljeno povedano, da je država in država smo mi vsi, predvsem zato, ker smo državne organe, torej tiste , ki odločajo izbrali mi vsi, tudi ti…torej država “določene privilegije” da ali pa tudi ne in Cerkev na Slovenskem je v popolnoma enakem položaju, kot vse ostale verske skupnosti, samo več pripadnikov ima…

    Ko navajaš potres v Italiji, se ti ne zdi, da si zelo krivična…saj vendar je naloga države, da pomaga ljudem, verske skupnosti so dolžne deliti samo duhovno oporo tistemu, ki to želi…

    Glede tega, da cerkev ne plačuje za pokojnine duhovnikov… jao, le od kje ti to..sicer pa, si že slišala, da se je kakšen duhovnik pritoževal, da je njegov delodajalec slab???

    Je še kje kakšna doo, ki po končani službi nudi brezplačno dosmrtno oskrbo?

    Glede premoženja ne nasedaj floskulam, za katerokoli župnijo greš lahko pogledat v zemljiško knjigo, pa preveri, kdo je vpisan kot lastnik.

    In ne razlagaj o “cerkvenih zakonih”, ker vsaka verska skupnost je kar se premoženja tiče najprej podrejena zakonom o lastništvu, ki veljajo v državi, kjer taka skupnost deluje.

    Bog je brezplačen od vedno! Ni odvisen od tega, kateri verski skupnosti pripadamo in kam nosimo svoje prostovoljne ali obvezne prispevke.

    Boga imaš, če ga začutiš sam v sebi, nihče ti ga ne more vsiliti niti ti ga ne more dati ali prodati, če tega sam ne želiš!

  85. Matjaž pravi:

    Cerkev plačuje davke. Dar pa še nikoli ni bil obdavčen. Če je zaradi velikega števila vernikov ta dar skupno velika vsota, to ni problem cerkve. Če bi država rekla, da bi bilo potrebno to obdavčit, bi pač cerkev plačevala davke od tega.
    Zakaj se pa ne razburjaš nad privatniki, ki ne plačujejo davkov?

    Drugače pa nobeno cerkveno premoženje ni Vatikansko premoženje. Vsaka župnija ima lastno premoženje in župnijo upravlja župnik, ter župnijski svet. Župnijski svet so krajani, ki hodijo v cerkev. Lastništvo je torej od župnije z njim pa upravljajo župljani. In to je to. Brez denarja pa nobena stvar ne more funkcionirat in tudi cerkev ne.

  86. spela pravi:

    Mene moti samo to, da niso nič obdavčeni in da jim mi plačujemo socialne in zdravstvene prispevke. In denarja na črno se nabere res veliko.
    Jaz ne koristim niti ene od storitev, ki mi jih ponuja cerkev,pa jim vseeno moram plačevati prispevke.

  87. multipraktik multipraktik pravi:

    @spela

    Si se kdaj vprašala koliko ljudem plačuješ stvari, pa nimaš nič od tega? In zakaj te ne moti privatnik, ko ti reče, da je brez računa ceneje? Zakaj te ne moti ostali folk, ki ne plačuje davka? Zakaj samo cerkev? Cerkev dobi dar in ta je neobdavčen. Privatniku ti plačaš njegovo storitev in torej ne more reči, da je dobil dar.
    to je to, simpl in kdor ne more tega razumet,…

  88. nevenka nevenka pravi:

    Oh, Matjaž cel kup dajatev ne plačuje, no.
    Nadomestila za uporabo zemljišč ne plačuje, plača samo del pokojninski prispevkov za duhovnike itd…res škoda besed.
    Daj razlikuj bogatenje od finančnih sredstev, ki omogočajo dejavnost.

  89. multipraktik multipraktik pravi:

    A res Nevenka? In od kje ti ta podatek? No naštej mi ta cel kup dajatev, ki jih vsi plačujemo cerkev pa ne? PRav zanima me….Tole nadomestilo za uporabo zemljišč plačujemo vsi. In nevem od kje ti ta podatek, da ga cerkev ne plačuje.
    Plača samo del pokojninskih prispevkov za duhovnike, ker del plača država, kot to plača mnogim kulturnikom itd….

    Itak vam nebi bilo nikoli prav. Če bi cerkev denar porabila bi rekli, da ne zna upravljat z denarjem, ker ga ob vsem tem obrača in poskuša kaj zaslužit je spet slaba. Škoda besed, res…

  90. nevenka nevenka pravi:

    Cerkev je po ustavi (7.člen) ločena od države in je ne primerjaj s kulturniki.

    Za podrobne davčne podatke se obrni pa na Davčno upravo Slovenije.

  91. multipraktik multipraktik pravi:

    Kaj pa pomeni ločena od države? Mislim, da marsikdo nima razčiščenih teh stvari, kaj pomeni ločena.

    Mene ne zanimajo davčne stvari cerkve, ti se pa le obrni tja, ker vidim, da te zelo žuli….

  92. spela pravi:

    Multipraktik,
    privatniku ne plačujem socialnih in zdravstvenih prispevkov. In od njih zahtevam račun, tudi če je brez ceneje. Je pa res, da sem verjetno precej bolj občutljiva na cerkev. Kajti cerkev kot ustanova, je ena sama hinavščina in hinavščine res ne maram.
    Me pa fascinira njihova sposobnost služenja denarja s pranjem možganov ljudem. Poznam primer župnika, ki služi mastne denarje s “predavanji”, ki trajajo pol leta (1× tedensko, 90 min) in potem greš lahko k birmi. V teh predavanjih ni niti stavka, ki bi bil poučen (v smislu cerkvenih naukov ali cerkevene zgodovine), ampak eno samo udrihanje čez homoseksualce ipd.

  93. multipraktik multipraktik pravi:

    @Spela

    Mu pa plačuješ kaj drugega. Račun zahtevaš zaradi garancije del, vesela pa si, če ti ne obračuna davka a ne?

    Ja in kaj potem, če je priredil tečaj? Saj menda ni nikogar prisilil. Veš najlažje je gobcat o enih stvareh, ki jih ne poznaš in jih vidiš samo od daleč. Kako veš, da ni bilo nobenga stavka vmes o cerkevnih naukih? Si bila tam mogoče?

    Hinavščine je v cerkvi toliko, kot jo je v ljudeh. Nič več in nič manj.

    Sicer pa, kako pa veš, da je nauk o Bogu pranje možganov? Kako veš, da ti profesor na faksu, ki ti nabija o nečem ne pere možganov?
    Res je, veliko tveganje je biti veren. Ko umreš imaš dve možnosti. Ali ni nič in je bilo vse verovanje in ves čas namenjen Bogu vržen stran, ali pa je nekaj “tam nekje” in takrat ugotoviš, da se nisi motil oz. ugotoviš, da si se motil.

  94. spela pravi:

    Multipraktik,
    ne račun zahtevam, ker se mi zdi fer, da če jaz plačujem davke jih lahko plačuje tudi privatnik.
    Ni me bilo tam, je bila pa dobra prijateljica in je povedala, de je bilo vse skupaj precej drugače od pričakovanj.

    In motiš se, nimam nič proti veri. Mene ne moti, če so ljudje verni. Saj konec koncev zakaj pa ne, če ti to pomaga, da se lažje prebiješ skozi življenje. S tem nimam prav nobenih težav. Nisem nestrpna do vernih in drugače mislečih, dokler me ne nadlegujejo (npr. pri Jehovih pričah se moja strpnost zelo hitro konča, ker so čisto preveč vsiljivi).
    Mene moti samo cerkev kot institucija, ker se mi zdi hinavska. Ker se mi stvari, ki jih učijo in pridigajo nikakor ne skladajo z njihovim dejanskim ravnanjem.

  95. ana od srca pravi:

    Hinavska? Res, tudi hinavščina je v Cerkvi, tudi tako pravični ljudje, da te mine biti med njimi. Ni pa samo to! :-)

    Ko kdo pripoveduje, kakšni so duhovniki, se dostikrat vidi, da bi samo radi nekaj od Cerkve – in ker imajo tudi duhovnike določene zahteve, pa marsikomu nivšeč.

    Birma ni nujna. Bi jo pa nekateri radi imeli, kaj vem zakaj.

    Zato menda je tudi bil nek duhovnik obdolžen, da je pedofil – ker ni bilo všeč birmankam, da se morajo učiti za birmo.

    Ampak saj jim ni potrebno iti k birmi – če ne marajo Cerkve, a ne! Sicer je hinavščina s strani prejemnikov birme, če grejo samo zaradi darila ali potrdila, da so bili tam.

  96. nevenka nevenka pravi:

    Cerkev ni okvalificirana kot posredni ali neposredni proračunski porabnik.Preko Urada za verske skupnosti pa dobi vsako leto nekaj več kot 2 mio EUR pomoči za duhovnike. Preko raznih drugih ministerstev dobiva denar za druge dejavnosti, saj ničesar ne naredi zastonj. Kljub temu pa ne plačuje DDV-ja, in kolikor vem tudi dohodninskega davka nihče ne plačuje.
    Ministrstvo za finance pa je 14.12.2007 izjavilo sledeče: “Ministrstvo za finance (prav tako) ne razpolaga s podatki o finančnem in stvarnem premoženju RKC in njenih odvisnih družb v Sloveniji.”
    To govori o tem, da nima pojma o dvačnih osnovah.
    Sicer pa v tolažbo nekaterim so obveznosti, ki jih poravna RKC naši državi tajni podatek.

  97. Rado Rado pravi:

    MG in Nočnimetulj.

    Nobenega posebnega problema nimam s cerkvijo. Če bi pozorneje prebrala moj sestavek, bi ugotovila, da sem šel izračunavat cerkvene finance zaradi diskusije na “liberalnem” forumu, glede na državno plačevanje prispevkov duhovnikom.

    Moja teza je bila, da glede na ustavno ločenost cerkve in države ter na količino podarjenega denarja, država tu s svojimi prispevki nima niti zakonske niti kakšne druge obveze.
    RKC je popolnoma sposobna vzdrževati samo sebe.

    Glede vpisa zemljišča slovenske RKC v zemljiško knjigo.
    Karkoli je že vpisano. Vse je pod totalnim nadzorom Vatikana.
    Kar poglej zadnji primer. Slovenska RKC prodaja del pravkar pridobljenih gozdov. Kupnina pa se mora nakazati v Švico!

    Je tu kakšen komentar še sploh potreben?

  98. nocnimetulj pravi:

    Rado… samo en odgovor bi rada od tebe..se ti zdi, da je “za premoženje” ( sakralni in drugi objekti, gozdovi, zemljišča taka in drugačna, …) bolje ali slabše poskrbljeno odkar jih je Cerkev dobila nazaj v upravljanje?

    Količina podarjenega denarja… hm.. glede na prihodke od edine “državne organizatorice iger na srečo”-Loterije Slovenije… ima država še vedno obvezo vzdrževati invalidske organizacije, čeprav so se preko Loterije Slovenije sposobne vzdrževati same? … gravžam se sama sebi, da sem to napisala glede invalidov, naj bo samo kot primerjava, ker po tvojem država ni obvezana vzdrževati nekoga, ki je sposoben sam zaslužiti.

    Nekja vasi v Vipavski dolini so obiskali “akviziterji” Kmečke družbe in od njih za majhen denar odkupili certifikate, s katerimi je prišel do abnormalnega bogastva .. ve se kdo… in prenesel svoje premoženje na Nizozemsko…si napisal kakšen post o tem?.. vendar gre za premoženje nas vseh, ki je bilo odkupljeno s temi certifikati in preneseno tja, kjer je davčna oaza… je torej gospod lastnik dober gospodar ali….

    Švicarske banke niti slučajno niso banke na Kajmanskih otokih

    In ja , komentar je vedno potreben!

  99. I feel Mafia in Slovenia pravi:

    Župniki???

    Župnikom da tisti, ki hoče”! Naj se avtor raje vpraša zakaj smo ekonomski sužnji tej politiki, ki nas vodi zadnjih 18 let.

    Prava vprašanja so čisto drugačna.

    Klikni na moj link in si preberi, kaj nam delajo rdeči župniki že 18 let.

  100. I feel Mafia in Slovenia pravi:

    - 200 Ljudi na dan v Sloveniji izgubi službo!
    - Več kot 100.000 dejansko nezaposlenih po vsej Sloveniji!
    - 20.000.000.000 eur podarjenega denarja za tajkunske nakupe naših skupnih podjetij!
    - 35.000.000.000 eur zunanji dolg države!
    - 60% Slovencev živi pod pragom revščine oziroma na robu preživetja!
    - 500 eur je povprečna plača poštenega in delovnega Slovenca!
    - velika večina upokojencev živi na drobtinici kruha in vodi za celo življensko delo!
    ….za več klikni…..

    In tale avtor strelja take po blogovju? Vprašajmo se ali je takšen človek nenormalen ali ima tako veliko koristi, da brani ta sistem lopovluka???

    Ejejej.

  101. župnik pravi:

    Malo prebiram vse to skupaj in si želim, da bi v tej naši domovini vendarle končno nehali z tem anti-Cerkvenim govorom, čeprav vem, da se to ne bo zgodilo. Za vse ljudi dobre volje pa bom, kot župnik neke župnije v Sloveniji podal v 12 točkah naslednje podatke.

    1. Nabirka v cerkvi se pobira ob nedeljah, praznikih ter ob pogrebih in porokah. Nabirka ni obvezna in nikomur, ki je prisoten, ni potrebno ničesar dati.

    2. Nabirka v cerkvi je namenjena za cerkvene potrebe, kot so ogrevanje, osvetljava, obnova cerkva, župnišč, stroški pastoralnega delovanja …

    3. Duhovniki se financiramo iz: darovi za mašo, darovi ob pogrebu, poroki, krstu … Čeprav duhovnik lahko opravi tudi po 3 maše v nedeljo, pa lahko obdrži dnevno samo dar za eno mašo, ki jo opravi, ostalo odda na svojo škofijo kot dar za škofijske potrebe. Jaz opravim dnevno 1 mašo, v nedeljo pa ponavadi 3 (imam v oskrbi 2 župniji). Poleg tega je redni župnik na župniji obvezan v nedeljo maševati 1 mašo za vse župljane (seveda brez daru).

    4. Država financira delno (ne v celoti, mislim da 50 %) samo duhovnikovo obvezno zdravstveno zavarovanje in pokojnino, ki pa je minimalna. Tako duhovnik sam ne vidi niti 1 EUR od države v svoji denarnici. Mesečno se mu tako nabere na manjših župnijah okoli 500, na večjih pa do 700 EUR mesečno. Od tega je potrebno plačati še okoli 100, morda sedaj nekoliko več EUR vsak mesec za svojo polovico pokojnine in zdr. zavarovanja. Tako duhovniku, ki ima fakultetno izobrazbo, ostane med 400-600 EUR mesečno.

    5. V župnijski pisarni mora biti ločena župnijska blagajna in osebna duhovnikova blagajna!

    6. Vsako leto mora župnija oddati finančno poročilo na škofijo. Davčna uprava ima pravico vpogleda v te papirje in lahko preveri pravilnost delovanja.

    7. Župnija plača prav tako DDV za vse, kar kupuje, plačuje … (popravila cerkva in drugih stavb, od katerih je velika večina kulturnih spomenikov in jih veliko večino obnavljamo sami). Od vsega tega dela je potrebno kot vsi ostali plačati DDV.

    8. V naših 2 župnijah s skupaj nekaj nad 1000 ljudmi pri maši vsako nedeljo naberemo skupaj ob nedeljah 400 EUR pri nabirkah. To je okoli 40 centov na vernika v povprečju. Nikomur ni treba ničesar obvezno dati, vsak je lahko pri maši zastonj, vsak, tudi neveren, ki ne daruje nič, lahko vstopi v cerkev brez vstopnine, prispevka…

    9. Če si izračunamo, torej pri nas naberemo letno z nabirkami ok. 28.000 EUR. To je denar iz nabirk, ki ni in ne sme biti duhovnikov osebni denar in to se tudi preverja vsako leto ob tako imenovani kanonični vizitaciji, ki jo v župniji izvrši škof in pa z finančnimi poročili, ki jih vsako leto pošiljamo na škofijo iz župnije. Nekaj tega denarja (ok. 12 nabirk) letno gre iz župnije za: delovanje škofije, misijone, Karitas, župnije v stiski, bolniške duhovnike … Torej ostane okoli 24.000 EUR. V naši župniji moramo skrbeti za 21 stavb (9 cerkva, nekaj župnišč …), ki nobena ni profitabilnega značaja, treba pa jih je kot kulturne spomenike v dobro celega naroda obnavljati. Torej letno za vsako stavbo lahko namenimo nekaj čez 1000 EUR. To bi bilo res, če ne bi bilo potrebno plačevati elektrike, kurjave, vode, pastoralnih stroškov …

    10. Zakramente cerkev podeljuje zastonj. Če kdo prostovoljno kaj daruje ob krstu, poroki … je to njegova odločitev, ker bi kot član Cerkve rad pomagal župniji.

    11. V vseh letih, kar sem tukaj, država ni namenila za obnovo naših cerkva v župniji niti 1 EUR. Občina nameni v ta namen letno okoli 4000 EUR. S tem izvršimo najbolj nujne obnove. Če hočeš namreč na eni cerkvi obnoviti streho, ti gre vsaj 30.000 EUR, morda še več (to je za manjše cerkve), seveda v primeru, da ljudje udarniško pomagajo, ker čutijo, da je to njihovo in ne župnikovo, in da bo župnik prestavljen ali bo umrl, oni in njihovi otroci pa bodo tu ostali in bodo naprej ponosni na svojo cerkvico.

    12. Lahko bi pisal še in še. Kdor misli, da lažem, lahko pride sem k meni in pogleda v vse papirje, kot imajo vpogled vanje tudi vsi naši župljani, ključarji pa jih tudi vsako leto pregledajo in podpišejo.

    Na koncu naj dodam, da je pisanje nekaterih zelo “na pamet”. Nekaj si izmisliš, sfantaziraš, pa kar napišeš, meni nič, tebi nič. V tujini, kjer deluje pravna država se za takšno obrekovanje da koga tudi na sodišče. Cerkev v Sloveniji deluje zelo transparentno. V tem tednu je bil javno objavljen proračun vseh škofij v medijih. Čakam, kdaj bo tako natančno to naredila država, reazna državna podjetja, občine, šole …

    Pa vse dobro vsem.

    en župnik

  102. I feel Mafia in Slovenia pravi:

    “Cerkev v Sloveniji deluje zelo transparentno. V tem tednu je bil javno objavljen proračun vseh škofij v medijih. Čakam, kdaj bo tako natančno to naredila država, reazna državna podjetja, občine, šole …”

    Naša država? Nikoli, dokler bodo na oblasti kadri, ki so bili člani ZKS in ZSMS.

  103. Rado Rado pravi:

    G. župnik.

    Seveda sem vesel, da si se oglasil s svojim prispevkom. Da še vidimo drugo, vašo stran. V tej zadevi je bilo namreč veliko ugibanja, ne drži namreč tvoja “ugotovitev” na koncu, da Cerkev v Sloveniji deluje zelo transparentno. Če bi bilo to res, potem ne bi bila potrebna raziskovanja, kot je bilo moje zgoraj. Takšni, javno objavljeni proračuni škofij, kot jih navajaš so običajno šli mimo nas. So prej izjema kot pravilo. Me pa ob tem preveva kar nekaj dvomov. Ne dvomim toliko v tvoje številke, ampak v poročila škofij. Lahko je sicer vse res, kar so navedle škofije, vendar to ni nujno vsa resnica. Pri poročilih prav zlahka obstajajo tudi postavke, ki niso del proračuna. (vidiš, pa smo na istem kot pri Golobiču, ki se sicer ni zlagal, le nekaj je zamolčal :-) )

    Če torej mojim prispevkom pripisuješ anticerkveni značaj, potem se moraš vprašati, ali nima napačna politika RKC-ja tudi kaj krivde pri tem? Se cerkev ukvarja le z evangelijem, ali pa tudi sega na druga družbena področja? Nekateri smo namreč prepričani, da vloga Cerkve presega ustavno ločenost od države in da od tod izhajajo napetosti.
    Tudi se ne bojim morebitne tožbe zaradi obrekovanja (če si imel mene v mislih). Sam morebitni proces bi najbrž privlekel na dan mnogo takšnih stvari za katere bi RKC raje videla, da ostanejo za škofijskimi zidovi.

    Vabim te še h komentiranju drugih mojih prispevkov v rubriki Cerkev in vera.

    LP

    P.S.
    Tvoj citat: “Čakam, kdaj bo tako natančno to naredila država, reazna državna podjetja, občine, šole …”
    Vsi v tvojem citatu našteti morajo vsako pomlad, za prejšnje leto oddati bilanco in slehernik si lahko svobodno ogleda kompletno finančno poslovanje prav vsake pravne osebe, s.p.-ja, društva . . .

  104. dr. Onyx pravi:

    Cerkev je eden najbolje organiziranih mrežnih marketingov nasploh, ki deluje na večstoletnem predanem študiju človeških duš. Cilj organizacije Opus Dei niso slučajno banke in javna uprava. V bankah se obrača denar, javna uprava pa piše zakone in pobira davke.

    Po moje pa je nezaslišana sramota, da v 21. stoletju še vedno nismo sposobni te hobotnice spraviti v enake okvire, kot veljajo za vso ostalo posvetno družbo.

    BOG NAM BO HVALEŽEN.

  105. župnik pravi:

    Kakorkoli, razni fantazmi o Cerkvi, kot jih lahko beremo tudi na tem forumu in še marsikje, so prav zares smešni. Morda bi razniu pisci o “hobotnicah” raje presedlali med hollywoodske pisce ali pa se morda prav pri njih navdihujejo. Zakaj ne verjamete finančnim poročilom slovenskih škofij? Ker nočete, in nihče vas v kaj druga ne bo prepričal. Zakaj verjamete v pravljice o Opus dei? Ker hočete, ne pa ker bi imeli kakšne podatke. Vem, da mi ne verjamete, ker nočete. Pač je potrebno človeka osebno spoznati, da lahko z njim vstopiš v pravi dialog in mu začneš zaupati. Ljudje, ki ste nahujskani proti Cerkvi gotovo ne poznate nobenega cerkvenega človeka osebno in če trdite nasprotno, vam ne verjamem. Iti enkrat k maši ni osebno poznanstvo. Zato pa je tudi tako.

  106. Olga pravi:

    Ojla!!

    Kdor še ne ve!! Zbrani denar, ki se pobira pri maši, gre za obnovo cerkve, ogrevanje, gradnjo novih učilnic…Ta denar je župnjiski in ne od župnika!!
    Župnik dobi denar za mašo, ki pa je okrog 30eurov.

  107. Ivo pravi:

    Toliko ste napisali, da skoraj ni mogoče prebrati vsega.

    Bi pa komentiral nekoga zgoraj, ki se je spraševal kako je mogoče sploh v kaj verovati.

    To je tako kot posluh. Imaš ali pa nimaš. Če nimaš lahko petja kljub vsemu malo popraviš, lahko pa tudi, da nikoli ne boš pel pa čeprav imaš posluh.

    lp,
    Ivo

  108. Rado Rado pravi:

    Pravkar
    je na Voduškovem Vročem stolu, ljubljanski metropolit
    komentiral forumske razprave o bogastvu Cerkve. Dotaknil se je tudi tki. fiktivnih izračunov o dohodkih Cerkve, ki da so smešni in jih nima smisla obravnavati.

    Mnenja sem, da je polemiziral tudi z mojim prispevkom. Sprašujem metropolita, ali je to vse kar ima reči k temu? Jaz sem ob izračunu jasno zapisal, da gre za prepostavke.
    Če hoče Cerkev zares ovreči gornje kalkulacije, potem naj polemizira z njimi. Naj gre od postavke in postavke in nam razjasni resnico.
    Odmah z roko, češ da ni vredno o tem razpravljati nas utrjuje v prepričanju, da smo z izračunom vendarle zadeli.

    Vzvišena cerkvena drža tu ni na mestu.

  109. Rado pravi:

    “da bi razumel cerkev, moraš vedeti kako poteka tok kapitala. Vedno enosmerno! Iz posamezne župnije v škofije in iz škofije v Vatikan. Nikoli drugače. In tako že stoletja”

    Sinoči smo v Odmevih lahko slišali, kako je Vatikan odločno zatrdil: Mariborska škofija ne dobi niti ficka pomoči iz Vatikana.

    To je dolgo popolnoma jasno in potrjuje mojo citirano trditev zgoraj!

  110. cheap jerseys pravi:

    Play football need real football clothes? The answer is yes, even if you are amateur or is literlly play, but when a nfl jerseys set in the body, and you can really enjoy the movement to bring you joy.

Komentiraj



XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !