Le tu in tam, le bežno potovanje

Za srčnost ni problem, srčni smo skoraj vsi. Razuma nam manjka.

Lastnina je stvar lastnikov in ne neke, kdo ve čemu, prizadete množice. – Na rob medijskemu stampedu zoper Boška Šrota.

Objavil Rado, dne 8.06.2008

Lastnina je stvar lastnikov in ne neke, kdo ve čemu, prizadete množice.

Predsednik vlade je uspel in  v svoj voz vpregel ne zgolj njemu privržene novinarje, ampak tudi druge  “opozicijske”  novinarje ter seveda na senzacionalizem padajoče široke množice. Vsa Slovenija se v tem hipu ukvarja s pivovarno Laško in z obvladovanjem nje,  s strani Boška Šrota.  Zgroženi so nad “zločinskostjo” Boška Šrota.

Čudi me, da Boško ob tem stampedu še ni zaprt?

- Vendar ni zaprt, ker ne more biti.   Pravosodni organi namreč dobro vedo, da mora biti zakonska osnova za morebitno prijetje.  Kapitalizem, vlaganje, borzne špekulacije, prevzemi,  so legitimen sestavni del družbe v kateri živimo.

- Monopoli so zakonsko urejeni. Nad njimi bedi in je edini lastnik,  država (tobak, nafta, sladkor – prelevmani -, in še kaj).

- Če je življenje v socializmu zaznamovalo načelo: “Vse je prepovedano,  razen kar je posebej dovoljeno”, v kapitalizmu velja: “Vse je dovoljeno, razen kar je posebej prepovedano”.

- Povsem legitimno načelo pravnih postopkov na sodiščih, je iskanje lukenj v zakonih. Nad tem spoznanjem se redkokdo zgraža.  Enak princip velja za enonomske odnose. Vsak “igralec” na trgu kapitala poskuša z borznimi špekulacijami pridobiti večji delež od drugih.   Ravno to je počel Boško Šrot. V ukviru danih možnosti je naredil največ kar se da narediti.

- Lastnina je stvar lastnikov. Vsesplošno javno ogorčenje nad “pohlepnim” Boškom Šrotom je v resnici že patološko. Kaže namreč, kako globoko so široke ljudske mase ujete zgolj v potrošništvo, zaradi česar jim manjka sposobnost lastnega razmisleka. Lahko jih mobilizira že vsak veletrgovec (Hofer, Lidl, it.) z obljubami super popustov, kakor vsak spreten politik s svojo, na zavedena čustva ciljano, kampanjo (Strojanovi, meje s Hrvaško, “tajkuni”, patrije,  Milan Kučan, domnevne hobotnice, itd.)

- S problemi koncentracije kapitala in menadžerskih odkupov naj se ukvarjajo makroekonomisti, in intelektualci drugih profilov. Če bodo prišli do konsensa, da so takšne koncentracije makroekonomsko škodljive, potem naj politiki ponudijo izhod iz zagate. Ta potem lahko vpelje obdavčitev “prebogatih”,  lahko nacionalizira premoženje, ali karkoli drugega.  (pa smo spet pri komunizmu).

 Za epilog vas prosim, da se naj vsak vrne k svojemu delu in naj se ukvarja z lastnim premoženjem. S premoženjem Pivovarne Lažko se bomo ukvarjali le mi sami. Le mi, delničarji Pivovarne Laško.

  • Share/Bookmark

112 odgovorov v “Lastnina je stvar lastnikov in ne neke, kdo ve čemu, prizadete množice. – Na rob medijskemu stampedu zoper Boška Šrota.”

  1. Alter pravi:

    Si pa absolutno preveč očiten, da bi ti lahko verjel, da si res delničar laškega.

    Zelo očitno je, da si podprl Šrota, ker je proti Janši in ker podpira Pahorja (prej je pa Golobiča).

    Vse te tvoje točke so brezvezne, ker itak ne gre za to, kar pišeš.

    Če bi bil pa ti res delničar Pivovarne Laško, bi te pa moralo ob vsem tem skrbeti za lastno premoženje.

    1. Zaradi netransparentnosti pri prevzemu podjetja (tu ni Janša nič kriv), si prikrajšan za prevzemno premijo.

    2. Zaradi vsega dogajanja okrog tega, je delnica manj vredna, kot bi bila sicer.

    3. Ker je itak jasno, da boste mali delničarji slej ko prej iztisnjeni, spet pomeni, da boš dobil manj, kot bi sicer.

    Nas ostale pa to skrbi, ker to pomeni dražje pivo in ostale pijače, ki jih proizvajajo hčerinska podjetja, ki pa pri nas spet predstavljajo monopol.

  2. Rado Rado pravi:

    Hej Alter,
    dragi prijatelj. Najprej ti moram povedati (zopet in zopet), da sploh nisem bil za kapitalizem. Vendar zdaj ga imamo. In zdaj živim po njegovih načelih in puščam drugim, da ga izkoriščajo.

    Boška Šrota podpiram na načelni ravni.

    Naredil je točno tisto, kar je smel narediti. (če slučajno ni, potem mu bodo vse vzeli in bo šel sedet)
    Jaz tu ne vidim problema.

    Morda imaš prav, lahko da bi bila delnica res več vredna in prevzemna premija bi tudi nekaj doprinesla. Ampak že zdaj vem, da se je od nakupa pomnožila z velikim faktorjem in da smo v veliki prednosti pred tistimi, ki so se odločili za sklade. Zato se ne sekiram prav posebej.

    Ta tvoj pomislek, da bi me moralo skrbeti, ker . . ., bom pa resno vzel. Janša bo najbrž naslednje mesece v Pivovarni delal samo škodo. Tako je najbolje, da se iz nje umaknem.

  3. bin pravi:

    Jaz bom pa uvoženo, češko, pivo pil, ker bo cenejše! Saj tam ni monopola! Bom zato heroj ali “nepatriot”? :)

  4. Alter pravi:

    Rado, kakor koli se že sprenevedaš, je pa dejstvo, da nimaš pojma, kaj je to kapitalizem. Zato pa pišeš take neumnosti.

    Kapitalizem je daleč od tistega, kar so ti komunajzerji povedali o njem.

    Boška Šrota podpiraš zato, ker je na strani tvojih levih strank.

    Naredil je tisto, kar je po slovenski premalo kapitalistični zakonodaji lahko naredil, morda pa je kje prestopil celo slovensko mejo zakonitosti.

    Država pa preizkuje to početje. Vse je popolnoma zakonito.

    Jaz ti niti ne verjamem, da si sploh delničar… Vsaj po neumnostih, ki jih pišeš.

    Kot delničar bi ti moral od Boška Šrota zahtevati, da se ukvarja s poslovanjem podjetja, ne pa, da se gre politiko.

    To pa že itak vem, da boš za vse slabo obtožil Janšo.

  5. Alter pravi:

    Bin, za Radota boš izdajalec, ker ne boš pil piva iz njegove tovarne.

  6. Rado Rado pravi:

    Alter,
    o kapitalizmu mi ni treba debatirati s tabo – je že Bin v prejšnji temi dodobra razgradil tvoje fantazije. :-)

    Kolikor vem, Boško Šrot predvsem podpira svoj kapital, stranke so zanj drugotnega pomena. Skače od povezave z Janšo, SDS, pa od Pahorja,SD, pa v ozadju podpira svojega brata,SLS. Itd. Pravi poslovnež pač.

    Ne verjameš, da sem delničar? Pravilno. Verjeti smeš karkoli si želiš.

  7. Alter pravi:

    Nasprotno. Bin ni nič razgradil. Samo zdi se ti, ker imaš napačne predstave o kapitalizmu in ne moreš dojeti prave resnice o kapitalizmu.

    Že tvoje izrazoslovje je čisto socialistično.

    Boško Šrot res podpira najprej svoje interese. Je pa res zanimivo, kako naivne neumnosti trosiš tukaj.

    Praviš, da podpira svojega brata Boška in SLS. Vemo pa, da je zanj SLS kolateralna škoda – žrtvoval jo bo. SLS že itak ne more dobiti velikega rezultata na volitvah. Torej je lahko le “za zraven”.

    Treba pa je priznati, da je Janša naredil dobro stvar, ko je omogočil tajkunom dokončati svoje delo. Tako ne bo imela levica več oblasti nad njimi, ampak obratno. Tajkuni postajajo nepredvidljivi.

  8. Rado Rado pravi:

    Socialistično izrazoslovje, da imam? Prav mogoče. Saj sem ti zapisal, da ga imam za dober sistem.

    Vendar pred ideologijo postavljam logiko. Ali predpostavke, dejstva, formalno-logično držijo, ali ne. Temu se na koncu uklonim.

  9. Alter pravi:

    Rado, tvoj problem socialistične miselnosti ni samo v tem, da imaš zanič socializem za dober, ampak tudi v tem, da imaš – zato, da lahko imaš socializem za dober – popolnoma napačno predstavo o kapitalizmu.

    Namesto, da bi si prebral, kaj kapitalizem sploh je – od utemeljiteljev kapitalizma – gledaš nanj skozi prizmo tega, kar so ti komnajzerji natvezili. Tako tudi to, kar ti jaz napišem, potem gledaš skozi filter tistega – in razumeš popolnoma narobe.

  10. bin pravi:

    O tajkunih, Alter??

    To so vendar uspešni poslovneži, kapitalisti najboljšega kova! ;) In nič se prosim ne izgovarjaj na našo zakonodajo in ne-pravno državo! Zakonodaja je usklajena z evropsko, prav nič postkomunistična, sicer sploh ne bi bili člani EU, oblast pa je tudi v rokah vse prej kot komunistov! Vsaj tako so se deklarirali takrat, ko so se stranke formirale!

    Kaj je torej narobe s tem, da so nekateri bogatejši od drugih? Samo to, da ti nisi med njimi? :mrgreen:

    Ali pa morebiti spadaš med tiste, ki jim “ćupa smeta”? :)

    Ne zameri nekoliko arogantnemu tonu. Nimam namena žaliti, malo smešno se mi pa zdi!

  11. Zelenko pravi:

    Res si najprej preberi kaj je to kapitalizem.

    Slovenija je ravno ene toliko kapitalistična, kot je Iraq demokratiziran.

    Sicer pa, Rado, ravno tako razmišljanje v stilu “pusti jih na miru” te(nas) pripelje do sužnjelastništva.

    Z alterjem se popolnoma strinjam. Šrot delničarjem že leta izmika miljone preko satelitskih podjetij. Bivša vlada je to sponzorirala. In z tvojim denarjem je prevzel kompletno proizvodnjo pijač v Sloveniji. Kupcem diktira cene in karnaenkrat imamo nizke plače in inflacijo.

  12. Alter pravi:

    Ne, bin, niso. Tajkuni so zelo pokvarjeni ljudje, ki so obogateli nelegalno in po zaslugi tega, da Slovenija nima dovolj dobre zakonodaje.

    Slovenska zakonodaja v marsičem ni evropska, ampak je načrtno pomanjkljiva in polna lukenj. Ima še ostanke komunizma.

    Nič ni narobe, da so nekateri bogatejši od drugih – če do tega pridejo pošteno. Tajkuni niso prišli do bogastva pošteno.

  13. Rado Rado pravi:

    Zelenko,
    praviš da se povsem strinjaš z Alterjem. Da nisi ti slučajno kakšen njegov klon?

    In moti te, da je lastnik, ki obvladuje pivovarno Šrot.
    Veš Zelinko, vedno jo nekdo obvladuje. Mar misliš, da bi bilo bolje, če bi se pisal Ne-Šrot, ali Interbrew? Na koncu je vedno le eden glavni.
    Če upoštevamo dejstvo iz prejšnjega stavka, potem vse kaže, da ste vsi vi, ki vodite gonjo proti Šrotu pravzaprav vpeti v vojno, ki jo je začel Janša lani.
    Nobene logike ni v tem vašem boju. Ne moremo več jokati, češ to je premoženje, ki smo ga ustvarjali vse življenje, oz. so ga naši starši, zdaj ga pa obvladuje en Šrot.
    Saj smo dobili ustrezen delež tega premoženja – delnice. In vložili ste po prosti presoji, ali kar brez presoje kamorkoli.

    Dobro, jaz sem imel srečo, ker sem izbral Laško, drugi ki so izbrali Krko še pa večjo. Tretji so (ste) pa najebali. A zastonj zdaj jočete. Glasujte raje nazaj za socializem.

    Alter,
    nehaj prosim s tvojo paradigmo, pošteno, nepošteno.
    Pravo vprašanje je, ali je v skladu z zakoni, ali ni v skladu z zakoni. Vprašanje morale pa v kapitalizmu tako ne obstaja.

  14. Zelenko pravi:

    - Hvala za ponižanje na osebni ravni, ko se z nekom strinjam.

    - Da.

    - Da, vedno je kdo glavni. Razlika je ali osebnostno moten, ali pa zdrav. Sam raje vidim da je zdrav, pa če je iz Grenlandije.

    - 1. Sepravi, iz dejstva da je vedno le eden glavni, brez možnih kakršnihkoli drugih razlag, podajaš moj razlog za vojno?

    2. Vojno? O kaki vojni pa govoriš, saj smo le izvedeli podatke o lastništvu, kar imamo pravico. A je nimamo?

    - O kaki logiki to govoriš, gre se le za držanje zakonov, ustvarjanu zdrave konkurence in zdrave družbe.

    - Na podlagi česa si pa izbral? Če si imel dobre informacije in kakršnokoli drugo prednost, ko si vlagal in jih drugi niso imeli, si imel nepravično prednost. Lahko pa da si vlagal na blef, toda z blefom se osebno ne bi hvalil.

    Certifikati so predstavljali manjši delež premoženja. Poglej sod in kad.

    - Najebali smo vsi, saj smo namesto solastništva dobili certifikate.

    Sistem tukaj nima veze. Volili smo samostojnost, ne privatizacije.

  15. Rado Rado pravi:

    Sorry Zelenko.
    Napisal si, “popolnoma strinjam” – pa sem te malo zbodel. Saj je dovoljeno, mar ne?!

    - Zdrava konkurenca? Zanjo naj skrbi zakonodajalec.
    - Podjetnik skrbi za plemenitenje kapitala.
    - Represivni organi ukrepajo, pri kršenju zakonov
    - Sodna veja oceni situacijo.

    Če vas Boško moti, razčistite katera veja obasti je odpovedala.

    Na podlagi česa sem izbral Pivovarno?
    Po sreči. Bila je v bližini, pa sem si rekel, dajmo tja.
    V resnici nisem imel pojma kaj se bo dogajalo.

    Glede volitev imaš prav. Volili smo samostojnost, kapitalizem so nam podtaknili.

    P.S.
    Glede tega, ker te Šrot moti lahko rečem, da je to zgolj vprašanje tvojih čustev. S pivovarno ti nimaš nič. Ne izkazuješ nobenega pravnega interesa. Nisi tam zaposlen, niti nisi lastnik delnic. Tvoje stališče o Pivovarni Laško nima nobenih pravnih posledic, razen statistične, ker si pač del javnega mnenja, s točno določenim stališčem.
    Sprijazni se s tem Zelenko. Šrot je zgodba o uspehu, pa četudi se temu reče: “Kako prelisičiti državo”

  16. bin pravi:

    Čeprav ni čisto pošteno, te bom izzval, Alter!

    “Imaš jajca”, da bi poimensko obtožil nekoga od teh “tajkunov”, da je kradel? Kajti nelegalno pridobivanje je kraja!

    Tudi sam nisem na strani nezmernega kopičenja materialnih, ekonomskih, dobrin, kar zagovorniki kapitalizma tako radi poveličujete. Toda za obtožbo človeka, firme, je treba imeti dokaze! Jih imaš? Mnogo boljši “mački” morajo molčati z neposrednimi obtožbami, saj vedo, da je od moči kapitala odvisna “sodba v imenu ljudstva”! To ti je Rado že povedal. Vsespolšno in anonimno pljuvanje po “njihovih”, je del naše kulture. Zato se na to nihče več ne odziva.

    Imaš torej pogum in lahko neposredno obtožiš koga z imenom in priimkom?

    O slovenski zakonodaji, kdo je kompetenten soditi? Ti? Jaz? Komisija EU je bila tista, ki je diktirala, kaj je treba uskladiti in kdaj so zakoni dovolj skladni! Ji odrekaš strokovnost? Je tudi ta komisija postkomunistična ali celo komunistična? (V njej so sedeli predstavniki držav, ki nikdar niso imele niti izrazito socialnega državnega sistema!) Pravi kapitalisti!

    Mislim, da boš moral poleg mesa vzeti tudi kosti kapitalizma! Krava se deli na četrtine, ne prodaja se na drobno! ;)

  17. Alter pravi:

    Bin, tvoja težava je v tem, da sem prehitro ugotovil, da samo provociraš.

  18. Alter pravi:

    Rado, kaj te moti tukaj?

    Jaz bom uporabljal izraze, kakršne bom hotel. Šrot je prišel do premoženja nepošteno, pa, če ti je všeč ali ne.

    Drugače pa Zdenko, če še ne veš, si moj klon, tako kot je moj klon tudi Mičo Mrkaič, pa Ana Jud, vrhunec uspešnega kloniranja je pa Janez Janša.

    Iz firbca sem šel pogledati ceno delnice pivovarne Laško… To Radotu še bolj zbije verodostojnost. Sploh ni nič posebnega. Z Unionom bi nekajkrat več. In to že pred leti.

    Sklad KD Rastko je dolgoročno naredil boljše rezultate.

    Drugače nam pa kapitalizma niso podtaknili, ker ga v Sloveniji itak nimamo.

  19. bin pravi:

    Alter nima jajc! ;) :)

    Tudi ta izjava ni žalitev, temveč provokacija, Alter. Beseda provokacija pa v osnovi pomeni izziv na odgovor, pojasnilo!

  20. Zelenko pravi:

    Radko, ql si. Se saj razpišem o tistem, kar že leta tiščim v sebi.

    Sicer pa večino dobička poberejo ven iz firme preko satelitskih podjetij. Včasih malo popustijo da delnica lahko zraste.

    Da o sleposti revizijskih hiš ne govorim, oni le žegnajo vse skupaj. Tak da do dividende zelo malo pride, pa še tisto država obdavči. In tisti davek spet preko satelitskih podjetij… To je vse v imenu zaščite nacionalnega interesa. Oni znajo upravljati z našim denarjem, verjemi.

    V glavnem, smo ena velika krava molznica in prav je tako.

    Ve se, da je dobro vlagati v mlade kadre, ustvariti državo znanja(naravoslovnega). A naši monopolistki ustvarjajo teren za državo polno polpismenih bebcev z družboslovnimi diplomami.

    Da o spodbujanju podjetništva ne govorim. Tipičen primer naše akademske mentalitete in spodbujanja znanja in kreativnosti je prof. Boris Šuštar. zdaj si pa predstavljaj 500 takih na 98% vplivnih mestih. Edina šansa nam je da počakamo 20 let al koliko časa še mislijo te stari prdci prdeti.

    V glavnem, naš sistem je monopolizem.

  21. Alter pravi:

    Bin, vidim, da te jezi, ker se ne grem tvoje igrice…

  22. Pris Pris pravi:

    Vidim, da se je debata iz nezakonitosti prevesila v nepoštenost.

    Kaj pa je sploh pošteno? Vsi veliki kapitalistični sistemi so bili zgrajeni na arbitrarnemu prisvajanju produkcijskih sredstev in nepoštenemu izkoriščanju, najprej sužnjev, kasneje delavcev, ob spremljajoči neregulativi, ki je vse to omogočala.

    Po osamosvojitvi je ostalo ogromno premoženja, ki je bilo na papirju last vseh, de facto pa nikogar. Posamezniki z ustreznimi informacijami in družbeno močjo so ob pomanjkanju regulative prišli do velikega bogastva, rezultat pa je enak stanju v državah z dolgo kapitalistično tradicijo: peščica nesramno bogatih, vedno manjši srednji sloj in naraščanje segmenta prebivalstva na pragu revščine.

  23. Alter pravi:

    Kako ste smešni, ko zdaj problematizirate poštenost…

    Kapitalistični sistemi so zgrajeni na svobodi posameznika in ne na izkoriščanju.

    V kapitalizmu, ki ga v Sloveniji ni, izkoriščanja ni.

  24. orbit pravi:

    Rado, malenkost si naiven in zaverovan vase. Predlagam ti, da poguglaš pojma “fiduciary duty” in “načelo zvestobe družbi”.

    Potem ti bo malo bolj jasno, kaj so zagrešili.

  25. bin pravi:

    Pris piše:

    /… Vidim, da se je debata iz nezakonitosti prevesila v nepoštenost. …/

    Saj bi še lahko ostali na nezakonitosti, če bi bila očitna, dokazljiva. Tako pa je treba “prešaltati” na varnejšo varianto.

    Nekateri se ne morejo sprijazniti s tem, da je “poslovni uspeh” rezultat igre tveganja in sreče. In seveda “pedigreja” v ekonomski in politični obliki.

    Slovenija bo kapitalistična takrat, ko bo bogastvo v “pravih” rokah! :mrgreen:

  26. Pris Pris pravi:

    “Kapitalistični sistemi so zgrajeni na svobodi posameznika in ne na izkoriščanju.”

    Ja, svoboda posameznika, lahko izbiraš – 16 urni delavnik ali pa crkni!

    Govoril sem, na čemu temeljijo kapitalistični sistemi, ne pa, kakšni so sedaj. Je neizmerno bogastvo Fordu, Rockefellerju in podobnim tajkunom iz zgodovine prinesla svoboda posameznika, ali pa so to dosegli na račun slabo plačanih delavcev in nepoštenih poslov (predvsem mislim na nikoli dokazano, a zelo verjetno povezanost teh tičev z mafijo)?

  27. Rado Rado pravi:

    Mislim, da vem, kaj si mi hotel namigniti Orbit.

    Pa vendar, tudi jaz nisem zagovornik tega sistema. Tudi jaz nisem zagovornik takšnih akumulacij. Sam bi postavil sistem drugače.

    Vendar živimo v tem sistemu, kakršenkoli je že. Neumno bi bilo NE IZKORISTITI GA! Tisti, ki ga zmore in zna. Si je Šrot izmislil pravila igre?

    Pravila igre smo postavljali vsi državljani Slovenije, preko svojih predstavnikov. Zahtevajmo spremembo! Ko jo bomo sprejeli bomo igrali drugače. Do takrat pa . . .

  28. Alter pravi:

    Vidim, da Bina boli, ker ne nasedam njegovim provokacijam.

    Uspeh je v kapitalizmu posledica tveganja in trdega dela. Drugi del nima kaj iskati.

    Prav smešni ste, ko je tako očitno, da branite tajkuna zato, ker je vaš. Po drugi strani se pa stranke trudijo, da bi javno pokazale distanco do Šrota.

    Pris, ti pa nehaj lagati in ne podtikaj komnistične nesvobode kapitalizmu. V svobodnih kapitalističnih državah vsak dela toliko, kolikor hoče – seveda ima sorazmerno s tem tudi toliko denarja.

    Kapitalizem temelji na svobodi posameznika. Je pa res, da se je kapitalizem razvijal postopoma – v 20. stoletju je zašel s poti v socialistične vode – zdaj pa se vrača nazaj.

    Amerika nima tajkunov. Rockafeller je postal monopolist, ker je konkurenca zaspala. Posledica je bila uvedba večjega varstva konkurence. Ford je postal uspešen, ker je izdelal avto za mase – zaposlene je plačeval nadpovprečno.

    Jasno pa je, da se socialisti ne morete sprijazniti s tem, da so lahko v svobodnem kapitalizmu uspeli ljudje brez nekih političnih povezav.

    Rado, slovenska pravila igre, si je izmislila levica, ki je bila na oblasti – nismo krivi vsi Slovenci, ampak samo volivci levice.

    Jasno je že, da varstva konkurence pri nas do pred kratkim ni bilo. Zato pa je Šrot tako na udaru, ker je na več področjih praktično monopolist.

  29. bin pravi:

    Opažam, da si dobro podučen, Alter.

    Vsaj tako bi sodil iz tvojih vehementnih izjav o kapitalizmu. Pa mi prosim povej, kaj se je v “svobodni kapitalistični državi” zgodilo z Rockafellerjem in njegovo lastnino, ko so “posledično” uvedli večje varstvo … ? Privoščiš to tudi našim budnim kapitalistom, katerih konkurenca je zaspala? ;)

  30. Alter pravi:

    Konkurenca v Sloveniji ni zaspala, ampak je država bila tista, ki je ščitila monopole namesto konkurence.

    Zato bi morali najprej razbiti Mercator na dva dela, Šrot bi lahko obdržal le en del, potem pa zahtevati, da proda Pivovarno Union in ostale proizvajalce pijač tako, da en lastnik ne bi imel več kot 40% tržnega deleža.

  31. david.pelko david.pelko pravi:

    Rado, s tem člankom si pa tako mimo usekal, da kar glava boli. Kaže pa na dejstvo, kako še iammo neurejene in popolnoma zamešane pojme, kaj je kapitalize, kaj bi naj pomenila privatizacija in kako bi moral delovati urejen trg.

    Če bi imel čas, bi cel tale članek prekopiral na svojo stran in zraven podal obrazložitev, kako narobe razmišljaš.

    Prijatelj dragi, tole ne pije vode v normalni kapitalistični družbi. Slovenija je pa zgodba zase.

  32. Rado Rado pravi:

    Dragi David,
    v normalnih kapitalističnih družbah se je zgodila že vsa svinjarija tega sveta.

    Nisi edini, ki enormno poveličuješ ta sistem. Najbrž si še zelo mlad. Predlagam, da se dobiva recimo čez deset let, ko malo odrasteš (govorim v prispodobah :-) ).

    Priporočam ti novinarsko raziskovalno zgodbo iz srčike kapitalizma, iz Nemčije.
    Günter Wallraff: Čisto na dnu (Ganz unten), Mladinska knjiga 1986. Lahko pa ti jo posodim tudi jaz.
    Že marsikomu je to delo odstrlo oči. Lahko jih tudi tebi. Če si odprt seveda.

  33. Alter pravi:

    Ne Rado, vsa svinjarija tega sveta se pa ni zgodila v kapitalističnih družbah.

    Večina svinjarije se je zgodila v drugih sistemih.

    Drugače pa Nemčija ni srčika kapitalizma. Nemčija je preveč socialna.

    V kapitalizmu se je zgodilo marsikaj, ampak tam niso tako kot ti zagovarjali takega početja, pod pretvezo, da je to itak kapitalizem, ampak so delali na tem, da se to spremeni.

  34. bin pravi:

    Kaj pa pravna država, Alter?

    Takrat so bili naši zakoni taki! Človek je vložil kapital, svoje ime, tvegal je, zato je edini način ohranitve (ali vzpostavitve) statusa pravne države ta, da se oporeka pravici do njegove lastnine samo v primeru, če je dokazana nezakonitost dejanj, ki so do lastništva pripeljala.

    Si morda drugačnega mnenja?

  35. Alter pravi:

    Bin, spet provociraš.

    Če je Slovenija imela zakone, ki so omogočali nekaj, kar na zahodu ni mogoče, potem ni bila ne demokratična, ne pravna.

    Šrot ni nič tvegal, niti ni vložil svojega kapitala. Celo podjetja, ki imajo prevladujoče tržne deleže, niso zrstla zaradi svojega dobrega dela, ampak tako, da so pokupila ostala konkurenčna podjetja.

    V Ameriki so razbili monopolista AT&T na več podjetij.

    Tako, da bi bil zakon, ki bi razbil Mercator, ter pivovarno Laško na več manjših, popolnoma sprejemljiv.

  36. nevenka nevenka pravi:

    Kako pa ti, Rado, veš, da je bila špekulacija res špekulacija?
    Ne bodi vendar tako naiven. In si ne predstavljaj idelnega kapitalizma v naši sredini.
    Naša tranzicija ni bila tako transparentna, da bi bilo jasno, da je šlo za čiste borzne špekulacije in ne za dogovore, ki so značilni za zaprt trg. Oziroma je šlo kvečjem za spopad dveh sil, ki sta delovali po čisto enakih principih, podprti s določeno politično strujo.
    Tudi zakone, škodljive za našo sredino, je nekdo sprejel. Saj so očitno kot emeltaler. Kaj češ lepšega, katera lumparija pa je večja od tiste, ki je na tak način zakonita???

  37. nevenka nevenka pravi:

    @ david, ja kaj pa je zate urejen trg?
    In kaj je potem svobodni trg?

  38. Alter pravi:

    Rado, jaz pa tebi svetujem, da si prebereš knjigo “The Capitalist Manifesto”, “Capitalism & Freedom” ali pa “Cowboy capitalism”.

    To ti bo tudi odprlo oči.

    Drugače je bila pa igra Catch the Cash v Sloveniji tudi popolnoma legalna, ker Slovenija ni imela primernega zakona. Pa vse, kar bi morala narediti je, da bi prevedla ameriško zakonodajo na tem področju – vse bi lahko naredila v enem tednu.

  39. Rado Rado pravi:

    Prevesti amriško zakonodajo?

    Ne hvala Alter! Od države, ki ima v 21. stoletju koncentracijska taborišča in v njem zaprte brezpravne ljudi, pa ne želim ničesar prevajati.
    Imam raje Boška Šrota in Igorja Bavčarja, ki dajeta ljudem nadpovprečno plačo, kot pa Guantanamo.

  40. Alter pravi:

    Rado, toliko si zaslepljen s sovraštvom do Amerike, da raje vidiš katastrofalne posledice slovenskega Ponzijevega sistema “Catch the Cash”, kot, da bi prepisal zakonodajo, ki je na tem področju najboljša.

    Ta tvoj guantanamo si pa lahko nekam vtakneš.

  41. Rado Rado pravi:

    Katastrofalne posledice? Ja, za Janšo, ker je mislil, da lahko opleta s Štajerci. No, zmotil se je.

    Pivovarno imamo, slovenskega lastnika tudi. Nacionalni interes je rešen. Hvala bogu.

    Guantamamo je pa tvoja boleča točka. Kaj češ?! Zibelka demokracije pač. :-)

  42. Alter pravi:

    Guantanamo ni nobena moja boleča točka.

    Guantanamo je nekaj, za kar bi ti moral biti hvaležen Ameriki, ker sicer ne bi imel Ameriki česa očitati.

    Enaostavno, me guantanamo ne zanima.

    Prav zanimivo je, kako si ignoriral dejstvo, da je bila podobna situacija pri igri “Catch the Cash”. Bila je legalna, veliko ljudi je pa ostalo brez denarja.

    To si pa že itak povedal, da Šrota podpiraš samo zato, ker je “vaš”.

    Šrot je nepredvidljiv. Da ne boš v bližnji prihodnosti jokal, ko bo šrot naredil nekaj, kar ti ne bo všeč.

  43. bin pravi:

    Res je Alter, provociram!

    Zato, ker vem, da ni prav tako, kot je, vendar tudi ne bi bilo prav tako, kot ti propagiraš!

    Vedno in povsod bodo smetano pobrali “najmočnejši mački”!

    Ne vem, koliko si star in kje si bil takrat, ko se je Slovenija osamosvajala? Za koga si volil, če si imel volilno pravico?

    Večina je takrat izvolila “pomladno” opcijo, nasprotnike, da ne rečem sovražnike komunističnega sistema. Oni so “formirali” državo v duhu zahodne demokracije in kapitalizma.

    Tako je bilo “za javnost”! Kaj pa v resnici? Si niso prav oni razdelili pogače med seboj? Zdaj pa se prepirajo za zadnje koščke, ter zaradi tega, ker je nekdo dobil bolj nadevan kos od drugega.

    Mar misliš, da bi drugi ljudje z drugačnim mišljenjem ravnali drugače?

    Morda, če bi bilo njihovo mišljenje globoko socialistično in bi se bojevali za skupno dobro? Vendar tisti ne bi ustvarili kapitalistične države!

    Kdor pa živi za pridobivanje, večanje kapitala, bi ravnal podobno, kot so ravnali sedanji “tajkuni”!

    Zato provociram! Kapitalist se mora znati sprijazniti tudi s tem, da je “popušil”!

  44. Rado Rado pravi:

    Tebe ne zanima Guantanamo?
    Ne glede na tvoje zanimanje zanj, prav to kaže na ameriški posmehljiv odnos do človekovih pravic.
    Kot jih zaradi ameriškega načina življenja ne zanima ekologija. Naj svet crkne, le da bojo oni lahko še par let vlekli dobičke.
    Catch the Cash praviš? Saj sem ga jaz tudi igral. Nekaj sto mark sem zapravil, nič dobil. Pa kaj zato. Me je zadnjič država huje udarila, ko so me dobili s potečenim tehničnim.

    Da te ne bodo več skrbele moje delnice. V torek jih bom vložil drugam. Zdi se, da tu opravile svoje :-)

  45. Alter pravi:

    Rado,

    Vidim, da ti je zmanjkalo argumentov in si speljal debato čisto drugam, ki nima veze s temo bloga.

    Ja. Res je. Guantanamo me ne zanima.

    To pa kvečjemu kaže na to, da nimaš več pametnih argumentov, ki se nanašajo na temo.

    Itak vem, da kot zaveden socialist sovražiš Ameriko in Američane. Vse ostalo je predvidljivo.

    Igra Catch the Cash je bila v Sloveniji legalna. Prav vidi pa se ti, da si obupan. Zdaj že opravičuješ igro Catch the Cash…

    Glede Šrota boš itak slej ko prej nezadovoljen. Zelo verjetno boš pa krivdo zvalil kar na Janšo.

  46. Alter pravi:

    Bin, veš kaj.

    Ti provociraš zato, ker dobro veš, da svoboden kapitalizem, ki ga ti seveda ne maraš, še kako dobro deluje.

    Vse ostalo, kar pišeš, so pa neumnosti.

    Če pogledaš, kakšno je stanje z miljonarji in bogataši v Ameriki (za Radota je to grda beseda), je večina bogatašev začela v srednjem, še več pa v nižjem sloju in so obogateli – na pošten način.

    Večina je res volila za Demos. Realnost je bila pa taka, da v takratnem parlamentu niso imeli povsod večine. Poleg tega so bili v Demosu podtaknjeni komunisti, ki niso imeli poštenih namenov.

    Če so lahko v Estoniji ravnali drugače, bi lahko tudi v Sloveniji.

    Lahko bi se zavzemali za skupno dobro ter tako ustvarili sodobno kapitalistično državo z nizkimi davki in spodbudno za podjetništvo.

    Socializem in skupno dobro ne gresta skupaj.

    Ti pa misliš, da veš vse o kapitalizmu, če se napiflaš na pamet nekaj stavkov s kapitalističnimi izrazi. Samo je hitro jasno, da ti tega ne razumeš.

  47. Alter pravi:

    Rado, pa še to. Ti kot socialist itak ne priznavaš vsaj nekaterih človekovih pravic – če ne drugega pravice do zasebne lastnine. Tako, da nimaš pravice nikomur drugemu očitati posmehovanja človekovim pravicam, kajti to počneš sam.

  48. bin pravi:

    A tako je to, Alter?

    Celo absolutno večino v vseh oblikah vladavine bi hotel? :mrgreen:

    /… Realnost je bila pa taka, da v takratnem parlamentu niso imeli povsod večine. Poleg tega so bili v Demosu podtaknjeni komunisti, ki niso imeli poštenih namenov. …/

    In “čisto raso” na položajih? Pa si nekje razlagal o tem, da mora država skrbeti za “invalide” in poštene zakone. Vse se mi tako zdi, da bi bil srečen samo v svoji državi. Taki, kjer bi izvolil vse njene organe, z opozicijo vred, in sprejemal zakone po svojem načelu? Mar ne očitaš ravno tega prejšnjemu sistemu?

  49. Alter pravi:

    Spet ti je zmanjkalo argumentov in začenjaš z norčavostjo.

    Sprijazni se. Vsi socializmi so zlo.

  50. bin pravi:

    Gledam, Alter, se trudim, toda nikjer med tvojimi komentarji ne najdem odgovorov na vprašanja, ki jih zastavim. Vedno se preusmeriš na moje “provociranje”, nepoučenost da ne rečem neumnost, ter na “neizpodbitne” ocene, da je slabo vse drugo, razen “tvojega” kapitalizma.

    Pa mi enkrat za spremembo odgovori.

    1.)Kaj se v “pravi” kapitalistični državi zgodi s tistimi, ki imajo drugačne ideje, drugačen pogled na življenje?

    2.)Od kod izvira pravica do zasebne lastnine nad naravnimi dobrinami? (Intelektualna lastnina ni sporna!)

  51. Alter pravi:

    Bin, odpri oči, pa bo.

    1. S tistimi se ne zgodi nič. Seveda pod pogojem, da ne poskušajo spreminjati sistema, ki bi omejeval svobodo.

    2. Zasebna lastnina se ne deli na intelektualno, in neintelektualno. Ko gre za pravico, je enako za vso lastnino.

  52. bin pravi:

    Takšen je torej tvoj nivo? ;)

    Morda bi se lahko zadovoljil s prvim odgovorom, posebno če ga “prevedem” v normalno izražanje: Dokler živijo po “naših” načelih, jim nihče nič noče, za preživetje pa naj poskrbijo sami. Nam se morajo prilagoditi, saj smo mi država! Torej “prava” kapitalistična država ne priznava pravice do drugačnosti?

    Drugi odgovor, je odgovor na vprašanje, ki ni bilo postavljeno. Očitno na postavljeno vprašanje nimaš zadovoljivega odgovora, pa “mutiš”?

    Si sposoben jasno odgovoriti? :)

  53. Alter pravi:

    Bin, kapitalizem je edini sistem, v okviru realnosti, ki omogča ljudem največjo možno svobodo.

    V kapitalizmu lahko ustanovite svojo združbo in živite po svojih pravilih. Samo nikogar ne smete siliti v to.

    Podobno lahko ustanovite svoje podjetje in bo zadovoljeno pravilu “tovarne delavcem”.

    Socialistični sistemi tega ne omogočajo. Omogočajo samo en pogled na svet in silijo vse v to.

    Odgovor na drugo vprašanje je bil tak kot je, ker si postavil popolnoma napačno vprašanje.

  54. bin pravi:

    Razumem, Alter!

    Ni napačnih odgovorov. So samo napačna vprašanja! :mrgreen:

    S tako razlago kapitalizma, v sedanjem svetu ne boš uspel. Pa niso komunisti – socialisti krivi! Ljudje enostavno več vedo, več vidijo in ne bodo prostovoljno postajali “indijanci”!

    Tem so namreč tvoji ljubi ameriški kapitalisti s povsem svojimi, enostranskimi zakoni ukradli vse, kar se je ukrasti dalo! Je lahko sistem, ki je zrasel na ukradenem, celo naropanem kapitalu, pošten?

  55. Alter pravi:

    Taka razlaga kapitalizma se po svetu širi. Krivi zato, da pa ni uveljavljena, so pa komunisti in vse sorte socialisti.

    Ljudje, kot si ti, pa nočete videti resnice. A slučajno kaj ni res, kar sem napisal? Seveda je vse res.

    Kot socialist pa itak lažnivo manipuliraš. Ena od teh stvari je, da vlečeš na dan indijance in podobno šaro.

    Bill Gates ni nikoli nikomur nič ukradel.

  56. bin pravi:

    Samo razmisli, Alter. ;)

    Tisti, ki bo svoj imperij zgradil na premoženju sedanjih “tajkunov”, tudi ne bo nič ukradel! Pa bo zaradi tega njegovo bogastvo enako bogastvu tistega, ki so ga tajkuni okradli? Mu ne boš nič očital?

    (Si opazil, da se trudim odgovoriti na tvoja vprašanja, seveda tista, na katera nisi že sam odgovoril?)

  57. Alter pravi:

    V normalnih kapitalističnih državah je itak tako, da večina 50% bogatašev začne v srednjem ali revnem sloju, tretja generacija pa ponavadi vse zapravi.

    To zato ni noben problem.

  58. Alter pravi:

    Zmotil sem se. 80% bogatašev je takih in ne 50%.

  59. bin pravi:

    Aha!

    Kam prištevaš Veliko Britanijo, (združeno kraljestvo), med “normalne”, ali tiste, kjer socialisti – komunisti kvarijo sliko? Da ni kapitalistična verjetno ne boš trdil? ;)

    Pa potem nekoliko pobrskaj po zgodovini in povej, kako se je selil kapital? (tretja generacija?)

  60. Alter pravi:

    Taka situacija, kot sem jo opisal, je v ZDA. Britanija je danes ena izmed bolj liberalnih v Evropi, ni pa tako kot v ZDA.

  61. Rado Rado pravi:

    Halo Alter, halo vernik neoliberalizma!

    Sem se spraševal kje neki si!
    Skoraj en teden ni nihče smetil po blogih.

    :-)

  62. bin pravi:

    Tisto o tretji generaciji, ki vse zapravi, me zanima. Kako živi današnja (četrta) generacija bivših bogatašev, mogotcev v Ameriki?

    Morda bi držalo, da so “vse zapravili”, če sledimo kapitalistični ideji: “če ne rasteš, padaš!” Vse rente in ostali načini nakladanja kapitala pa še dolgo v bodočnost vzdržujejo razliko med sinovi bogatašev in sinovi revežev. (O pravičnosti in enakih možnostih.)

  63. Alter pravi:

    Rado, jaz nisem noben vernik neoliberalizma, kajti neoliberalizem je zgolj skovanka, ki jo uporabljate socialisti za blatenje vseh neosocialistov.

    Bin, kot sem napisal, gre za povprečje.

  64. Rado Rado pravi:

    Ampak vernik nečesa vendarle si, ko s takšno vehemenco zagovarjaš poslovanje (najbolje) brez obdavčitev.

    Ali pa nisi vernik, ampak si predvsem sovražnik kolektivizma, ko kar naprej bruhaš ogenj, čez socialo. Pri tem pozabljaš, da smo vsi ljudje enakopravni in če jaz podpiram socialo je to v skladu s pravico, ki jo imam kot član istega človeškega občestva.

  65. Alter pravi:

    Toliko sem vernik kot vsak drug.

    Ti pa vehementno zagovarjaš socialistične neumnosti. Razlika je, da dajejo socializmi slabe rezultate, kapitalizem pa dobre.

    Če ti podpiraš socialo imaš pravico sam prostovoljno prispevati za večjo socialo itd. Nobene pravice pa nimaš siliti nikogar drugega v to početje.

    Tvoj socialistični način razmišljanja pa je tak, da omejuje svobodo drugih. Tega pa nimaš pravice.

  66. Rado Rado pravi:

    Dr. France Bučar, starosta naše politike, je v sobotnih Odmevih, v zvezi z aktualnimi prevzemi; Pivovarna, Istrabenz ipd., povedal da so takšni prevzemi v opreki s temelji naše ustavne ureditve.

    Če to drži, potem ni nobenega problema. Zadevo je treba sankcionirati, odvzeti, obdavčiti, anulirati sporne odločitve. In obe podjetji vrniti pod državno okrilje.

    Če pa tožilci in razni varuhi konkurence ipd., ne najdejo dovolj zakonskih osnov, je pač treba pogoltniti cmok in si priznati: “Zadeva je izgubljena”!
    Izgubljena seveda za državo. Ne pa tudi za državljane, saj pivovarna ostaja na naših tleh in delničarji še vedno posedujejo delnice.

    In tisti, ki trdijo, da je naše pivo predrago in slabo imajo vso možnost kupiti drugega, cenejšega. Jaz sem jih v svojih bližnjih dveh marketih naštel kar osem vrst.

  67. Alter pravi:

    Ni res, da imamo povsod možnost kupiti drugo pivo. V večjih nakupovalnih centrih je to možno. V manjših trgovinah, sploh, če gre za Mercator, pa dostikrat sploh ni izbire.

    Da ne govorimo o oštarijah, ki niso ravno v mestih, imaš na voljo samo union ali laško.

    Kar se tiče varuha konkurence, je še vedno možnost, da zahteva prodajo pivovarne Uniona, samo postopek bi se vlekel nekaj let.

  68. Rado Rado pravi:

    Vsako trgovsko podjetje ima svojo prodajno politiko. Na police da blago pri katerem največ zasluži, oz. za katerim je največje povpraševanje.

    Ti Alter si kot potrošnik, ovca. Kupil boš tisto, kar se ti ponuja. Če ti kaj ne paše, pa pojdi k Tušu. Ali pa v Spar. Tam boš zanesljivo dobil avstrijska in nizozemska piva.

  69. Alter pravi:

    Spet si preveč transparenten…

    Prveč očitno je, da ga zagovarjaš samo zato, ker je vaš.

    Ovca si ti, ki zagovarjaš tajkune, samo zato, ker so vaši – na tvojo lastno škodo.

  70. Rado Rado pravi:

    Šrota sem zagovarjal že zgoraj.

    Zdaj se pogovarjava o asortimanu piva. In o tem, da je zadnja stvar na svetu, ali imamo na polici 3 vrste pive, ali pa deset vrst.

    Menda se ti življenje ni zožilo na razmišljanje o pivu.
    Kvaliteta življenja je vse kaj drugega!

    Šrotu ni več moj. Delnice sem prodal. Zdaj imam drugega konja v hlevu. :-)

  71. Alter pravi:

    Nič se ne izgovarjaj… Šrota podpiraš, ker je vaš.

    Dobro veš, da ne gre za delnice, ampak za podporo tebi ljubi stranki.

  72. Rado Rado pravi:

    “Nič se ne izgovarjaj… Šrota podpiraš, ker je vaš.”

    :-)

    Hm, naš?
    Torej naš SLS.
    Ali si morebiti mislil naš Zares?
    Ali morda naš SD?
    Ali celo LDS?

    Kateri naš, Alter?

  73. Alter pravi:

    Vaš SD. Prej je bil pa vaš ZARES.

  74. Rado Rado pravi:

    Bebec!
    Leta 1992 sem volil SDZ (danes je ni več)
    Leta 1996 sem volil LDS,
    Leta 2000 sem podprl SLS (ko je bil še Zagožen).
    Potem dalje pa nisem bil več na volitvah.

    Slabo si ti, dragi Alter, prepoznal moj politični profil.
    :-)

    Jaz tvojega zlahka: Si zadrt desničar!!!

  75. Alter pravi:

    Ne. Jaz sem tvoj politični profil prepoznal dobro, samo ti se izmikaš in poskušaš prikriti, da si zadrt levičar.

    Ti si pa moj politični profil zgrešil popolnoma.

  76. Rado Rado pravi:

    Nisi zadrt desničar Alter???

    Potem je še huje. Zadrt komunajzar si!
    Joj, prejoj!!

  77. Alter pravi:

    Ne. Jaz nisem zadrt. Sem zmerni desničar. Je pa dejstvo, da so desničarske ideje superiorne levičarskim.

  78. Rado Rado pravi:

    Si slednje ugotovil sam,
    ali je to ugotovila neodvisna komisija?

  79. nevenka nevenka pravi:

    Alter, daj loti se standupa, grem stavit, da se bodo vsi rolali…boš razložil od boga dano inflacijo v Sloveniji, oh pardon, iz Brazilje uvoženo…

  80. nevenka nevenka pravi:

    Ah, pardon iz Argentine…

  81. nevenka nevenka pravi:

    Če si ti zmeren, Alter, potem je bil Benito ena navadna mimoza.

  82. nevenka nevenka pravi:

    Me pa res zanima kako bi Alter definiral zadrtega desničarja, he, he…prav firbec me muči…

  83. Alter pravi:

    Čas je pokazal, da je desnica superiorna. Dejansko ljudje bolje živijo tam, kjer so izvedli desničarske reforme.

    Nevenka, tebi se ne zdim zmeren, ker si ti zadrta skrajna levičarka.

    Če pa hočeš kaj vedeti o inflaciji, si pa preberi Finance (morda pa zate tako kot za Radota, niso dovolj levičarske), pa boš videla, da je stanje za tako visoko inflacijo zakuhala prejšnja levičarska vlada, ki je omogočila nastanek prevladujočih tržnih deležev največjih slovenskih podjetij ter tako ustvarila pomanjkanje konkurence.

  84. nevenka nevenka pravi:

    Daj, daj, Alter, saj sem sama finančnik, nehaj.
    Ob prevelikem državnem investiranju je inflacija normalen pojav, nekaj je pa res uvozimo in je v zvezi gibanji cen fosilnih goriv. Tili desničarji, ki jih imamo sedajle na vladi, bi morali malce varčevati, ker inflacijo povzorča prevelika potrošnja, predvsem pa večja od BDP.
    Jo bo pa Centralna evropska banka mirila z dvigovanjem obrestne mere. Za nas ta ukrep ne bo dovolj.

  85. nevenka nevenka pravi:

    Nobenega stabilizacijskega načrta nimajo tvoji superiorneži nikjer, kar veselo nas vrtinči v spiralo….”bo že ljubi bogek vse porihtal”, itak se bo morala druga oblast s posledicami bosti.

  86. Alter pravi:

    Če si finančnica, še ne pomeni, da poznaš vse veje ekonomije dobro.

    Seveda pa je to o državnem investrianju, kar pišeš, tipična mencingerjanska laž, ki jo širijo Rop, Lahovnik, Cvikl, Mramor itd…

    Pravi in resni ekonomisti na Financah te blodnje čisto sesujejo.

    Današnja inflacija (govorim o razliki med povprečno evrsko in slovensko) je posledica rasti hrane, to pa ni posledica večje potrošnje. To je posledica premajhne konkurenčnosti.

    Vemo pa, da je tako stanje zakuhala prejšnja vlada.

  87. Rado Rado pravi:

    Alter,
    na spolzko področje se podajaš, Nevenka je (tudi) ekonomistka. :-)

    Imaš pa prav Alter, makroekonomski ukrepi vedno delujejo z zamikom.
    Prvi dve leti, ko je učinkoval še Mramorjev model, je bila v Sloveniji še stabilna situacija.
    Tretje leto Bajuk-Janševe vladavine pa so se začele kazati posledice lomastenja po občutljivem področju makroekonomije.

    Prihodnja leva vlada bo imela za cel mandat dela, da bo kolikor toliko sanirala Bajukovo štalo.

  88. nevenka nevenka pravi:

    No, in inflacijo so nam zakuhali kar desničarji. Inflacija nikjer ne pomeni ne vem kako dobrega življenja, če je posledica, da ljudem kupna moč pada, ane?

  89. Alter pravi:

    Slovenija itak še nima prave desnice, zato ne sanjaj. Pisal sem o svetu na splošno.

    Če pogledamo realno, bi morali levičarji hvaliti Janšo. Saj je največ od vseh do slej dal revežem.

    Sicer pa je Janša imel najboljši načrt reform v Sloveniji do sedaj, pa ste jih zminirali.

  90. nevenka nevenka pravi:

    Nič ni res,Alter, draženje hrane je posledica inflacije, ne pa vzrok. Oligoarhne tržne strukture jo samo izrabljajo v svojo krist in dodatno siromašijo kupca na račun dviga lastne donosnosti, ne iz inflacijskih razlogov, ki bi tičali v veržnem dvigovanju cen “nabavljenih artiklov”.

  91. Alter pravi:

    Rado, ti se ves čas lažeš glede teh ekonomskih ukrepov.

    Gospodarska rast se pokaže hitro po ukrepih, rezultati gospodarske rasti se pokažejo pa šele kasneje.

    Torej je bila Mramorjeva politika zanič. Kasnejša pa je bila dobra.

    Levaki, kot si ti, pa poskušajo stvar prikazati drugače, ker je jasno, da tako dobrih rezultatov, ki jih je dosegla sedanja vlada, ne bodo mogli sami doseči.

    Prihodnja leva vlada, če pride na oblast, bo samo sesula vse, kar je dobrega naredila sedanja.

    Nevenka, inflacijo so nam zakuhali levičarji. In tipično levičarsko, se potuhneš pred dejstvi, ker je tako očitno res, kar sem napisal.

    Inflacija v Sloveniji je posledica premajhne konkurenčnosti, to stanje pa je zakuhala levica.

    To izmikanje in preusmerjanje pozornosti iz vzroka na posledice ti ne bo pomagalo.

  92. nevenka nevenka pravi:

    Pa kaj bi ti sedaj rad pel hvalnice za miloščino, tistim, ki komaj še živijo? A si nor?
    Hrkrati se pa vzdržuje sistem vulgarnega razslojevanja? Hallo!?
    In z veliko cirkusa brez razloga zapira kar nekoga, da izgleda, da preganjamo tajkune? Hallo darling, zbudi se!?

  93. Alter pravi:

    Nevenka, nehaj nakladati. Inflacija je višanje cen. Torej ti mešaš vzroke in posledico.

    Višanje cen hrane je posledica tistega, kar si napisala. Oligarhe pa je ustvarila levica.

    Seveda pa to dodatno višanje cen hrane, prinese več k inflaciji.

  94. Alter pravi:

    Ja itak, da bi morali peti hvalnice Janši, ker je revežem dala največ od vseh.

    Tvoje blodnje o vulgarnem razslojevanju so neumnosti. Slovenija je po enakosti prihodkov na 3. mestu.

    Tajkunov pa ne zapira vlada, ampak tožilstvo in policija, ki so neodvisni. Samo naivneži verjamejo v nedolžnost Zidarja in Penka.

  95. Rado Rado pravi:

    Zanimiv je tale

    Alterjev “argument”: – Vemo pa, da je tako stanje zakuhala prejšnja vlada. -

    He, he. Sprašujem se od kod to vemo? Jaz ne vem, Nevenka ne ve. Ve očitno samo Alter. Kdo neki mu je povedal. :-)

    Se spominjate januarja lani. Ko so našli nek dokument pri Gaspariju?
    Banka Slovenije je že takrat vedela, da bo voz krenil navzdol.

  96. nevenka nevenka pravi:

    Ljubček Alter, ne mešaj povprečnih vrednosti s sliko, iz katere se vidi razslojenost slovenskega prebivalstva, to sta dve popolnoma različni stvari različni stvari.Povprečja so krasna za skrivanje ekstremnih vrednosti.

  97. nevenka nevenka pravi:

    Razen, če se ti zdi ful fajn, če ima 75 % Slovencev mesečno manj kot 400 EUR neto prihodka na prebivalca, to pomeni, da je tri četrtine prebivalcev zelo enakih.

  98. Alter pravi:

    Ja Rado, tudi ti in Nevenka vesta, ampak očitno sama sebi lažeta.

    Kdo je bil največji lobist za združitev Laškega in Uniona, ter tako ustvaril monopolista? Kdo je omogočil, da je Mercator pokupil vso konkurenco in tako pridobil prevladujoč delež?

    Odgovor na obe vprašanji je prejšnja vlada.

    Lani so našli dokumente pri Gaspariju. Banka Slovenije je popolnoma narobe napovedala. Gre nam bolje kot kdajkoli prej.

    Tisto, kar gre na slabše, je pa zaradi svetovne recesije, ki pa se ji ne moremo izogniti.

    Pahor nam je pa že povedal: “Nikoli nismo bili sposobni ustvariti tako dobrega stanja, kot je sedaj, in ga tudi nikoli ne bomo.”

  99. Alter pravi:

    Nevenka, ne nakladaj, ker te vsaka statistika postavi na laž.

    Dejstvo je, da je Slovenija ena najmanj razslojenih držav na svetu in da je ena najbolj socialnih držav na svetu.

    Tisto, česar pa vidva z Radotom, kot tipična socialista ne dojameta, da socializem ne daje takih rezultatov, kot si jih želita.

    Tajkuni, nizke plače mnogih ljudi in ostale slabosti so posledica nacional-socialistične politike, ki jo je 12 let vodila levica.

  100. nevenka nevenka pravi:

    No, alter katera statistika me postavi na laž? Pa si poglej najprej izobrazbeno strukturo Slovencev, takoj zatem pa še starostno. To je neizpodbitna osnova. Potem si poglej struturo aktivnega prebivalstva, pa še regijske značilnosti po razvitosti.
    Mater, če ti to ne da prave slike, potem si totalno slep in pojma nimaš o statistiki, kar mahaš z nekimi izrazi kot z zastavo.

  101. nevenka nevenka pravi:

    In samo namig, poleg finančnih predmetov na faksu, mi je bila statistika najljubši predmet, tam kjer se je večina študentov srečala z desetko samo tako, da so šli desetkrat na izpit.

  102. Tina pravi:

    Alter, za crknt si. Toliko smeha pa že dolgo ne. Kaj je to argument ti ni znano. Važno je, da ti veš kaj je najbolje. Ni važno od kod ta sklep, povrh vsega pa na vsako prošnjo po argumentu odgovoriš z, sej vem da si njihov :) (tale stavek me še vedno nasmeji).
    Razlika med tabo in ostalimi (tudi tistimi, ki tulijo v tvoj rog) je ta, da ne delimo vse Slovence na leve ali desne. Mene moja politična usmerjenost ne definira. Tebe pač. Argument je tu ključ, kar pa tebi žal ni še čisto jasno.
    Sicer pa o blogu: točno tako (jaz bi tu že Zidarja omenila). Če obstaja možnost (pravna), da se polastiš še večjega premoženja, ga ni vrag da ga ne bom. Če mi zakonodaja to dovoljuje, je izbira očitna. Torej (kot sem jaz razumela), ves namen bloga je ta: krivec je izključno država (seveda: tako levi kot desni). Vsi skupaj (in vsak posebaj) so imeli več kot dovolj časa, da bi zakonodajo prilagodili, a če ni interesa se pač situacija obrne tako, kot danes lahko vidimo v Sloveniji.

    Aja, še nekaj Alter: Mercator je Šrotu prodal Janša :) :)

  103. mica mica pravi:

    kolega, ki se dokaj dobro spozna na gospodarstvo & politiko (oboje komentira) je zleo pogosto v dilemi, ker ne ve točno, kaj je res in kaj fatamorgana.
    Svetovala mu bom, da se naj oglasi na tej strani in prepričana sem, da bo uvidel, koliko je bolj pametnih od njega.
    :-)

  104. Alter pravi:

    Nevenka, po Ginijevem koeficientu smo na 3-m mestu po enakosti. Kaj ti tukaj ni jasno?

    Tukaj imaš povezavo: http://www.finance.si/213677/Slovenija_v_vrhu_EU_pri_dohodkovni_enakosti

    Če pa nočeš videti dejstev, je pa tvoj problem.

    Ne vem pa, kaj hočeš povedati s to tvojo izobrazbeno predstavo? Govora je o enakosti po dohodnih ali pa po premoženju.

    To tvoje hvalisanje s statistiko ti ne bo dalo verodostojnosti.

  105. Alter pravi:

    Tina, si en lep primerek, ko napišeš pol strani samo osebnega napada.

    Če si prebereš Radotovo pisanje, njegove komentarje na moje bloge, reakcije na moje pisanje, boš videla, da se z njim nima smisla ukvarjati. Ker, če ne začnem jaz, bo pa on začel s takimi – samo takrat ti tega ne boš opazila.

    Njegova reakcija na argumente, ki mu niso všeč, je norčavost. Jaz mu pa to preprečim tako, da mu pravočasno povem, to, kar je res.

    Kriv je Šrot in prejšnja vlada. Sedanja nosi samo 1% krivde. Janša mu je prodal samo malo večji sveženj delnic. Vse ostalo so opravili drugi.

  106. Alter pravi:

    Pa še to. Monopolni položaj pivovarne in Mercatorja, je ustvarila prejšnja vlada.

  107. bin pravi:

    /… Kriv je Šrot in prejšnja vlada. Sedanja nosi samo 1% krivde.// Monopolni položaj pivovarne in Mercatorja, je ustvarila prejšnja vlada. …/

    Vse vlade smo “ustvarili” mi, volilci. Zato smo za vse krivi in bomo vse plačali. In ti, Alter, boš izvisel v vsakem sistemu, če misliš, da boš “visoko priplezal”, (v ekonomskem, smislu), samo z obilico pridnega dela. Bo teba komu kam zlezti, za boljše stanje! Potem pa sploh ni več važno, ali je rdeč, črn, ali “kodrlajsast”, samo da je naš! :mrgreen:

  108. Alter pravi:

    Bin, ne smeši se. Leve vlade ste izvolili drugi, jaz ne.

    V socialnih državah, kot je Slovenija, je treba ljudem lesti v rit, da uspeš. V svobodnem kapitalizmu lahko vsak uspe s pravilnim in dobrim delom.

  109. nevenka nevenka pravi:

    Alter, Slovenija je tako majhna, da bi jo celo lahko imel v lasti en sam kapitalist, vsi ostali prebivalci pa bi bili na minimalcu. Kakšna bi bila Lorenzova krivulja in kolikšen bi bil Ginijev koeficient?
    V očeh razvitega sveta je človek z našo povprečno plačo reven in z manjšo je samo še malo bolj reven. Res je, revščino imamo relativno enakomerno porazdeljeno po večini prebivalstva. Zato je vrednost Ginijevega koeficienta bliže 0.

  110. nevenka nevenka pravi:

    Primerjavo pa je pri spremljanju naših sprememb smiselno delati z našimi preteklimi podatki, ne pa z razvito evropo, ki ima v resnici tudi srednji sloj.

  111. Hotimir Hotimir pravi:

    To pa je zato ker se politični in ekonomski laiki in analfabeti tipa SDS poskušajo mešat v stvari ki jim niso dorasli. Celo stvar so sami zakuhali in sprožili, ko pa jim uide iz rok, so kot otroci ko jim vzameš igračo,…vreščijo, cvilijo, kažejo s prstom in tožarijo, da so drugi krivi :)
    Vsi smo hoteli kapitalizem in imamo ga. Treba se bo naučit živeti z njim. Foušija tu nima več moči. Logika trgovca: poceni kupiti in drago prodati. Proizvajalca, s čim nižjimi stroški (plačami) naredit čim več in brez milosti. Logika borznih mešetarjev je borzno mešetarjenje….enostavno a ne. Tistga, ki dobijo pri kršenju zakona zaprejo, tiste ki ne, pa živijo lepo naprej. Če pa aktualna oblast ni bila sposobna kaj resnega ukreniti, je kriva sama. Pa kako bo sposobna, če odkriva depeše po enem letu, skriva ovadbe v predale, odkriva afere čiste lopate, kjer na koncu sam njeni lumpi ven prilezejo :) in potem utihne. Joj joj in potem si izmisli neke tajkune, vpije in jamra….da bi bilo treba nekaj narest….jebo lud zbunjenog…kaj pa niso nič nardili. A so mogoče sam grozili….zraven pa čakali na provizije…drobtince, ki pa jih najbrž ni bilo…se že ni splačalo.

  112. nevenka nevenka pravi:

    In seveda Alter, Ginijev koeficient ne zajema velike večine slovenskih bogatašev, ker si bogastva niso zaslužili z delom. Koeficient se pa računa na osnovi dohodkov. Torej se glede razslojenosti na ta koeficient ni treba preveč sklicevati tudi po tem kriteriju.

Komentiraj



XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !